Alla inlägg under maj 2008

Av Mary - 21 maj 2008 17:48

Idag har det inte varit någon rolig dag alls! Det började redan igår kväll med att prinsen inte ville ligga i sin säng och sova, han somnade nog inte ordentligt förrän efter elva. Sen vaknade han hela natten och ville inte tillbaka till sin säng. Vilket gjorde att jag inte fick sova särskilt mycket inatt... När jag vaknade imorse kände jag mig helt svimfärdig och kände så hela dagen mer eller mindre. Pappa kom över och hjälpte mig med Matheo och Stella ett tag. När Matheo äntligen började bli trött framåt ett-tiden så försökt vi vila i sängen alla tre, men Matheo ville absolut inte somna förrän tre - då jag slocknade av ren utmattning.

Hoppas den här natten blir bättre...



Av Mary - 20 maj 2008 18:41

Idag kunde inte pappa David vara med på babysimmet, han hade jobb framför sig. Tur att jag inte lät mig övertalas av David att gå på babysim någonannanstas, jag tänkte att det är bättre för mig att ha det nära så jag kan gå och inte behöver lämna Stella så länge ensam. Jag prommenerade ner till Aspudden och stötte på en arbetskollega som klämde och kände på Matheo. Vi kunde inte prata så mycket eftersom jag hade bråttom till badet.


När vi kom till badet sov Matheo, IGEN, idag har han sovit en hel del. Jag väckte honom och passade på att ge honom lite mat, det var ju där det brast senast. Han åt och var nöjd, vi gick och duschade i lugn och ro och gick in till bassängen och kikade på fortsättningskursarna. De åkte heeeeeela den låååånga rutschkanan och dök ner med hela huvudet i vattnet och mamma eller pappa tog emot. Det ser lite läskigt ut, men de verkar tycka att det är kul. Claudia från min mammagrupp kom med Felicia, Matheo och hon satt och tåflirtade lite, men Felicia verkade mer intresserad av de lite större pojkarna som badade. När det var vår tur hjälpte snälla Claudia mig ner i vattnet med Matheo. Vi får se hur långt vi kommer i vår kurs. Idag fick vi repetera det vi gjort tidigare och även gå igenom ett "vattenfall" så barnen skulle få vatten över huvudet.


Tyvärr inga bilder den här gången eftersom David inte var med då...


Oggi non ha potuto essere con il padre David babysimmet, aveva un posto di lavoro davanti a loro. Tour che non ho lasciate me essere persuasi da David di andare a babysim någonannanstas, ho pensato che è meglio per me alla sua stretta in modo che io possa andare e non devono lasciare la Stella così a lungo da solo. I prommenerade a Aspudden e verificato un-lavoratori, come catturati e sentire in Matheo. Non abbiamo potuto parlare per quanto mi è stato in fretta per la vasca.

Quando siamo venuti a bagno dormito Matheo, ancora una volta, oggi, egli ha dormito molto. Ho portato lui e cogliere l'occasione per dargli un po 'di cibo, non vi è stata, naturalmente, che scoppiasse ultimo. Egli ha accesso ed è stato contento, siamo andati e doccia in pace e tranquillità ed è entrata in bacino e guardare ulteriore formazione. Heeeeeela si sono recati il låååånga rutschkanan ed è venuto giù con tutta la testa in acqua e la madre o il padre ha ricevuto. Sembra un po 'di läskigt, ma essi sembrano pensare che è divertente. Claudia dal mio mammagrupp è venuto fino a Felicia, Matheo, e lei si sedette e tåflirtade poco, ma Felicia sembrato più interessati alla po 'di più come cattivi ragazzi. Quando è stato il nostro turno, aiutato tipo Claudia me in giù in acqua con la Matheo. Vedremo in che misura noi, nel nostro corso. Oggi, abbiamo dovuto ripetere ciò che abbiamo fatto in passato e anche passare attraverso una "cascata", perché i bambini avrebbero acqua sopra il capo.

Av Mary - 20 maj 2008 14:17

Känns skönt att äntligen ha klippt sig! Och få ordning på de få strån man har kvar! Vi pratade om mitt plötsiga håravfall och frisören sa att jag får nog tyvärr stå ut med det här i några månader. Si så där kuuuul tycker jag... Men vad ska jag göra? Det är ju bara acceptera och det fanns visst något schampoo hon tyckte att jag skulle prova om det skulle bli värre, som tydligen skulle vara bra mot tillfälligt håravfall. Medan jag och mormor var inne och klippte oss fick morfar ta hand om Matheo & Stella, de tog en prommis runt Nytorget i kylan! Skulle inte värmen komma???


Av Mary - 20 maj 2008 08:34

Glömde skriva att Matheo satt själv i sängen, det var lite vingligt men får han bara tag i tårna så håller han balansen bra!

; )

Så nu ska vi öva och öva och öva!


Hai dimenticato di scrivere che Matheo mettersi a letto, non si è avuto un ali, ma egli può solo di tenere i piedi, così egli equilibrio una buona cosa!
;)
Così ora dobbiamo praticare e praticare e praticare!


Av Mary - 19 maj 2008 19:10

...att man är rätt utrustad! När vi kom utanför porten så såg det  väldigt lägligt väldigt mörkt ut på himlen. Och mycket riktigt så började det regna... Som tur var hade jag ju regnskyddet till barnvagnen i väskan och min goretex var på, men stackars Stella som inte är överförtjust i regnet hade ingenting, förutom pälsen då... Vi tog ändå en tur till ängen för att hon skulle få springa av sig lite grann, men när regnet blev allt häftigare ville hon gå hem, stackarn!

Av Mary - 19 maj 2008 16:30

Jag tycker att det är lite svårt det här hur man underhåller och leker med barnen. Hur och vad gör man egentligen? Något som jag har börjat med är "Tittut" och det tycker han är jätteroligt! Tidigare har jag haft lite leksaker som jag viftat hej vilt med och även sjungit, tro det eller ej men han älskar det! Och jag medger mer än gärna att jag sjunger sämre än sämst! Men vad gör man inte för sin son?!

Är det någon som har tips på bra lekar?

Av Mary - 19 maj 2008 16:29

Vad är kärlek om inte detta?!?!


Che cosa è l'amore, se non questo?!?!
Av Mary - 19 maj 2008 16:23

Första gången Matheo tog flaskan var den 3 maj. Han dricker bara vatten i den än så länge, vi har inte börjat med välling än och ersättning har vi aldrig behövt eller velat prova.


La prima volta Matheo ha preso la bottiglia è stata il 3 maggio. Egli è solo di acqua potabile nella finora, non abbiamo iniziato con gruel e di compensazione, non abbiamo mai necessario o voluto provare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards