Alla inlägg under maj 2008

Av Mary - 22 maj 2008 15:34

Det är alltid samma visa varje vår när solen börjar titta fram och man vill börja ha kortärmat, kjol och liknande. Jag tillhör inte dem som solar solarium eller duschar för att få färg. Men nu känner jag att jag behöver lite färg till dopet så man känner sig lite fräsch. Var inne på Lindex och hittade Selftan Wipes som jag bara måste prova! Jagt tyckte det var lite skoj så nu ska testas...

Av Mary - 22 maj 2008 15:26

Det blev en vit cardigan istället, den i cerise var helt sluuuut, som vanligt när jag ska ha något. Men det gör inte så mycket, nu kan jag välja mellan både de rosa och svarta skorna, tror de blir rosa,

de är lite högre klackar på dem...

Av Mary - 22 maj 2008 15:19

Nu har vi varit och provat ringarna. När expediten tog ut dem ur förpackningen och pappret de var inlindade i så small det till ordentligt i glasmontern! Jäklar vilken skillnad det var på dem och de provex vi provade innan, de blir ju inte alls samma tyngd!! De satt jättebra på och vi behöver inte göra några justeringar alls, de hade gjort ett bra jobb! Så nu ska de bara sätta in stenarna i min ring och sen är de klara. Det skulle inte ta mer än en vecka eller så...

; )


Sorry K, jag kom på när vi satte oss i bilen att jag skulle tagit kort på dem, glömde totalt! Men David tyckte inte att du skulle få se förrän de var klara...


Hot Comments
Av Mary - 22 maj 2008 10:45

Om det är dåligt väder så måste jag ha något till klänningen, annars kommer jag ju frysa ihjäl... Jag kikade lite på den här, får åka in och se om den finns i min storlek...

Av Mary - 22 maj 2008 08:20

Hahahaa ja vad kan man säga? Matheo har verkligen kommit in i någon jag-vill-inte-sova och jag-vill-inte-sova-ensam-period. Förut kunde vi lägga honom i sin säng och han somnade helt utan problem, nu är det nästan protester så fort vi försöker lägga ner honom. Dessutom vaknar han oftare på natten nu, jag tror inte att han är hungrig egentligen, utan vill nog bara ha lite sällskap. Oavsett så är det lite jobbigt, för man får ju inte sova särskilt mycket... Jag ska försöka hålla honom mer vaken på dagarna, men det är svårt när vi är ute på prommenaderna.


Idag blir det ett besök hos guldsmeden för första provningen av ringarna, vi har inte hunnit med det än. David har haft fullt upp.

Av Mary - 21 maj 2008 21:55

Så här trött brukar Stella vara när vi varit ute och lekt. Hon är ett riktigt litet charmtroll! Eller som granntanten säger "slampa".

Av Mary - 21 maj 2008 21:43

Efter en hel del provande och kikande i affärer utan att hitta något som passar - vilket aldrig annars brukar hända - så tog jag mig en tur hem till Katarina. Där finns det grejer må jag säga!! Bättre än vilken affär som helst! Jag hittade tre klänningar som det stod emellan, en grön, en gul och en svart med blommor på. Givetvis blev det den svarta, ag gillar verkligen svart! Hela min garderob är nästan svart...

Av Mary - 21 maj 2008 17:57

Idag tänkte jag ringa folkbokföringen för att ta reda på vad som gäller när vi ska gifta oss i Italien i sommar, vilka papper vi behöver och så vidare. Jag vill bara påpeka att man ringer ju dit för att man inte vet och för att man vill ha hjälp! Först var det kö i cirka sju minuter, det kan jag ta, jag jobbar själv på en kundservice och vet hur irreterande det är med kunder som ska beklaga sig över den långa väntetiden. Men något som jag inte kan ta är att personen i andra änden är högst otrevlig och nästan dumförklarar mig när jag inte vet att jag inte behöver göra en hindersprövning, då vi inte ska gifta oss i svenska kyrkan eller på konsulatet. Nehe ne, jag fick ingen vidare hjälp där inte, jag får gå vidare till Italienska ambassaden för att få reda på vad vi behöver, troligtvis är det ett äktenskapscertifikat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards