Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Mary - 19 maj 2008 19:10

...att man är rätt utrustad! När vi kom utanför porten så såg det  väldigt lägligt väldigt mörkt ut på himlen. Och mycket riktigt så började det regna... Som tur var hade jag ju regnskyddet till barnvagnen i väskan och min goretex var på, men stackars Stella som inte är överförtjust i regnet hade ingenting, förutom pälsen då... Vi tog ändå en tur till ängen för att hon skulle få springa av sig lite grann, men när regnet blev allt häftigare ville hon gå hem, stackarn!

Av Mary - 19 maj 2008 16:30

Jag tycker att det är lite svårt det här hur man underhåller och leker med barnen. Hur och vad gör man egentligen? Något som jag har börjat med är "Tittut" och det tycker han är jätteroligt! Tidigare har jag haft lite leksaker som jag viftat hej vilt med och även sjungit, tro det eller ej men han älskar det! Och jag medger mer än gärna att jag sjunger sämre än sämst! Men vad gör man inte för sin son?!

Är det någon som har tips på bra lekar?

Av Mary - 19 maj 2008 16:29

Vad är kärlek om inte detta?!?!


Che cosa è l'amore, se non questo?!?!
Av Mary - 19 maj 2008 16:23

Första gången Matheo tog flaskan var den 3 maj. Han dricker bara vatten i den än så länge, vi har inte börjat med välling än och ersättning har vi aldrig behövt eller velat prova.


La prima volta Matheo ha preso la bottiglia è stata il 3 maggio. Egli è solo di acqua potabile nella finora, non abbiamo iniziato con gruel e di compensazione, non abbiamo mai necessario o voluto provare.
Av Mary - 19 maj 2008 16:10

Jag är nyss hemkommen från en föräldraträff, vi träffades i Aspudden och gick ner mot Vinterviken för att ta en fiiik på café Pladder. Som vanligt pratades det en hel del om barnen men mest om kommande löneförhöjning som företagen är skyldiga att ge oss trots att vi är hemma och är mammalediga. De flesta väntade på att chefen skulle ringa och boka in ett lönesamtal, som de brukar ha. Jag har redan fått min löneförhöjning.

På vägen hem tog vi en tur förbi barnaffären i Aspudden. Jag köpte inget, har inte köpt någonting till Matheo på ett tag. Tänkte vänta till efter dopet, man vet ju inte vad han får och vad han sen kommer att behöva. Nästa träff är på måndag igen.

Av Mary - 19 maj 2008 09:51

Jaaa det är hon som ska sjunga på dopet. Måste ringa och höra med henne att hon pratat med musikern och att läget är under kontroll...


Jag undrar lite fortfarande hur hon fått detta smeknamn, det är av hennes far om jag inte minns helt fel... Hmmm ska forska lite i det där tror jag, roligt med smeknamn.

Av Mary - 19 maj 2008 09:35

Hahahaa när man kommer ut på morgonen så möts man av grannskapets alla hundägare, d.v.s pensionärerna och deras små terriers. Dom är så söta, både jyckarna och pensionärerna! De är väldigt pratglada och pratar mer än gärna om allt och ingenting... Precis som jag... Och det är ju faktiskt väldigt bra för Stella att träffa lite andra hundar och leka med, inte bara stora vovvar som är lika lekfulla som hon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards