Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Mary - 7 maj 2008 22:44

Jag såg nyss att jag låg på 26:e plats med 36 inlägg den senaste veckan på de mest aktiva bloggarna på sidan... Jooo jag tar hand om sonen, han ligger och sover nu tryggt i sin fina säng med alla gosedjur... Och idag känner jag mig riktigt pigg ändå, trots lite sömn och tidiga mornar, då blir det lätt att man hamnar framför datan...

; )

Får se hur det fortsätter...

Av Mary - 7 maj 2008 18:21

Kärt barn har många namn... Eller är det så att det är någon skillnad mellan dessa tre? Jag är sämst på att baka men vill ändå göra ett försök till dopet.


Är detta ett bra recept frågar jag mig? Och i så fall vad ska jag kalla min prestation?


Till 1 plåt:

5 st ekologiska ägg
4 dl strösocker
4.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
5 msk kakao av god kvalitet
300 g smör
2 dl vatten
200 g knäckchoklad (alt. mjölkchoklad eller mörk kvalitets choklad)


Glasyr och garnering:
2 dl vispgrädde

2 msk espressokaffe
200 g mörk kvalitets choklad 70%
2 dl kokosflingor till garnering


Förberedelsetid: 15 min
Tillagningstid: 15 min
Färdigt på: 30 min


1. Sätt ugnen på 200 grader, varmluft.

2. Vispa ägg och strösocker pösigt.

3. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao i en skål.

4. Sikta mjölblandningen i äggsmeten och vänd försiktigt ihop smeten.

5. Smält smöret och blanda det med vattnet, rör ner det i smeten.

6. Klä en plåt, cirka 40 x 35 centimeter med bakplåtspapper och häll i smeten.

7. Hacka knäckchokladen grovt och strö över smeten.

8. Grädda kakan i cirka 15 minuter (den får inte bli torr), prova med en sticka. Låt svalna.

9. Koka upp grädden, häll i espressokaffet och rör i 200 gram finhackad mörk choklad.

10. Låt glasyren svalna något och bred den över kakan.

11. Strö över kokos och servera skuren i rutor.

Av Mary - 7 maj 2008 18:04

Jag pratade med svägerskan men hon tordes inte riktigt sjunga på dopet... I don't blame her, I wouldn't either. Så nu kvarstår problemet med vem som ska sjunga... Som sagt det får bli instrumentalt i värsta fall... Om inte... Jag fick just en idé... Återkommer, tjoooheeeej!

Av Mary - 7 maj 2008 18:00

Igår var det ju första babysimmet och alla som varit på det har ju sagt att deras barn sovit som stockar hela kvällen/natten efter det. Inte Matheo inte!! Det bet inte på honom kan vi ju lugnt säga... När vi åkte från badet så somnade han i bilen men så fort vi kom hem så skrek han så det skar både i öron och hjärta...

: (

Jag fick tillslut tyst på honom och han somnade väl som vanligt inte föörän vid 10-tiden... Och inte sov han hela natten heller, han vaknade precis som han brukar två gånger och sen igen vid halv 6 pigg som en lärka. Vi föräldrar var dock inte lika pigga, det skulle vara skönt och sova bar 2 timmar till på morgonen... De dagarna är nog förbi, jag får nog inse det nu!


Ieri è stata la prima babysimmet e che tutti sono stati in essa hanno detto che i loro figli dormito come scorte durante la sera / notte dopo che. Non Matheo no! Non scommettere su di lui, possiamo tranquillamente dire ... Quando ci siamo recati dal bagno così egli si è addormentato in macchina, ma non appena tornato a casa ha gridato così come il taglio in entrambe le orecchie e il cuore ...

: (

Mi è stato infine silenzio su di lui e lui si è addormentato e, come al solito, non föörän a 10-tempo ... Ed egli non ha dormito tutta la notte o, ha svegliato come ha di solito due volte, e poi di nuovo a metà 6 frizzante come un Skylark. Noi genitori, tuttavia, non è stato così forte, sarebbe grande sonno e bar a 2 ore la mattina ... Il giorno è sufficiente per passare, ho abbastanza per rendersi subito!
Av Mary - 7 maj 2008 17:53

Vi skulle ju grilla idag med Mireya och Karin! Det är typiskt! Man ska aldrig bestämma något som man är beroende av vädret... Jag som hade sett fram emot att äta lite grillad korv!

; )

Jag äter ju aldrig korv sedan David och jag blev tillsammans. Han skulle hellre döööö än att äta korv! Han vet inte vad han missar!! Jag kände lukten av grillad korv häromdagen och var tvungen att gå ner på Vi och köpa ett paket och korvbröd... Tyvärr då så sket sig grillningen p.g.a vädret så det får väl bli att man tar fram stekpannan... Inte riktigt samma sak men får gå. Och så ber vi till vädergudarna, kör soldans och hoppas på bättre väder imorgon!

Av Mary - 7 maj 2008 17:41

En kväll när Katarina kom på besök fick Matheo en massa tatueringar. Han vill ju inte vara sämre än papsen!


Una sera, quando Katarina è venuto a visitare Matheo ha ottenuto un sacco di tatuaggi. Egli non vuole essere peggio di papà
Av Mary - 7 maj 2008 17:40

...solglasögonen såklart!


Occhiali da sole ... naturalmente!
Av Mary - 7 maj 2008 17:39

Eftersom det blir en hel del prommenader så är det viktigt att åka varmt och skönt!


Dal momento che è un sacco di prommenader è importante andare a caldo e piacevole!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards