Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Mary - 10 maj 2008 20:51

När jag kom hem ifrån Sickla så mötte jag upp Mireya för en prommis med bebbarna. Vi gick ner till Aspudden, Trekanten och vidare mot Liljeholmen, där vi tog en paus i form av god mat på Grekiska Kolgrillens uteservering. Mireya slog på stort och beställde in det mesta av det bästa, lamm, kyckling, fläsk, calamares och pommes, jag åt scampi med sallad, bröd och tzatziki. Hur gott som helst!! Men så är jag tokigt i skaldjur också.


På uteserveringen blev vi påhoppade av en äldre dam med hund, någon liten terrier, som hon hade döpt till Busen, tro det eller ej. Hon lät oss inte vara ifred utan skulle prata med oss och Stella hela tiden, ni som känner Stella vet ju hur hon är och kan bli, så det var ju kanske inte det smartaste... Men jag måste säga att Stella skötte sig bra på uteserveringspremiären. Hon låg under våra stolar och bord och kikade på förbipasserande.


När vi ätit klart gick vi mot Midsommarkransen, Mireya skulle jobba och jag gick hem för det var dags för Stella att få mat.

Av Mary - 10 maj 2008 20:47

Jag tog prinsen och åkte iväg och köpte tunikan på HM, jag har den på mig as I write... Den är väldigt skön faktiskt och kommer bli bra till Italien... Den kan va snygg till ett par vita tighta jeans eller shorts tänkte jag.


Jag passade på att kika på kläder till Matheo också men har sagt att jag inte ska köpa något till honom innan dopet, man vet ju aldrig vad han får...

: )

Av Mary - 10 maj 2008 13:00

Det har gått lite fram och tillbaka i tankarna vad vi ska ha på oss på bröllopet. David vill helst att vi gifter oss på stranden i badkläder men det går jag inte med på!! Sen har jag kikat runt på en massa klänningar men det känns jättekonstigt att ha en "riktig" bröllopsklänning om vi ska gifta oss borgerligt och dessutom eventuellt på stranden. Så vi bestämde oss för att köra less is more.

Jag kikade på en klänning på nätet och nu har jag fått hem den. Den är lite stor men jag kan ju alltid sy in den lite grann. Bild kommer efter bröllopet, hahahaaa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för skor till, de flesta skor jag har är tyvärr lite små efter graviditeten... Kanske måste jag köpa en helt ny skogarderob...

Av Mary - 10 maj 2008 12:48

Ute skiner solen och det är som värsta sommardagen, och inne sitter jag och bloggar... Jag har varit duktig och varit nere på gymmet och tränat iaf, ben och bröst blev det idag... Kommer ha ont imorgon, aj, aj, aj,aaaaj... Har lite träningsvärk i magen, på sidorna efter cykel/core som jag och Mireya var på i tordags. Det är bra det!!


Jag är grymt sugen på att åka och köpa den där förbaskade tunikan men det tar emot när det är så vackert väder.


Jag skulle även behöva åka till Babyproffsen för att hämta den nya bilbarnstolen som vi har köpt.


Och så skulle jag behöva en shoppingkorg till barnvagnen. Sen hade vi även bestämt med Camilla och Jocke att vi skulle ta en tur till dom i helgen, men David går inte utanför dörren som det ser ut just nu, han har världens pollenallergi och astma. Nu har jag tre som inte låter mig sova om natten...


Mireya vill träna på eftermiddan oxå, men jag har ju redan tränat... Jag kan tänka mig en långprommis med vovve och barnvagn... Sen vill hon grilla oxå.

; )


Ångest... Jag börjar med och ringa Camilla så får vi se om jag åker dit utan David...

: )


So loooooong...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards