Alla inlägg under september 2012

Av Mary - 26 september 2012 17:14

De riktiga fotbollsentusiasterna trotsar vädret och kör träning ändå. Själv står jag i gummistövlar, regnkläder och paraflax. Amelia har det torrt, varmt och skönt i vagnen under regnskyddet.

Av Mary - 26 september 2012 17:13

De riktiga fotbollsentusiasterna trotsar vädret och kör träning ändå. Själv står jag i gummistövlar, regnkläder och paraflax. Amelia har det torrt, varmt och skönt i vagnen under regnskyddet.

Av Mary - 25 september 2012 22:33

Idag när jag hämtade på dagis så pratade jag lite extra med Kristine, Matheos nya dagisfröken. Hon är så raj, gullig och rolig, jag gillar verkligen henne! Hon berättade att Matheo är en jättebra förebild till de andra barnen i gruppen, han tar hand om dem, vill dem väl och vill ha rättvisa, ordning och reda. Hon tog ett exempel, om något barn vill vara ifred och har ont någonstanns så går Matheo fram och frågar hur det är och om han kan hjälpa till på något vis. De andra barnen kan springa omkring och inte bry sig så mycket. Detta gör en varm inombords att höra, jag ska tänka på detta när han har sina besvärliga stunder hemma, när han tex inte vill lyssna på vad jag säger.

Av Mary - 24 september 2012 06:32

Igår var vi på premiären på Askungen. De flesta barnen var utklädda till prinsar och prinsessor. Det var första biobesöket för Amelia och hon hade lite svårt att sitta still, planen var att hon skulle somna och sova middag under filmen. Tyvärr har hon lite svårt att somna när det händer saker hela tiden. Jag gick ut ett tag och gick med henne och då somnade hon i min famn, seb gick jag in och såg resten av filmen. Matheo såg hela och fick goodie bag när filmen var slut. Lyckat besök på biografen med andra ord!

Av Mary - 19 september 2012 09:11

I måndags drog Matheos simträning igång. De åker iväg varje måndag hela HT för att plaska med simpuffarna. Matheo var så stolt när han gick till dagis på morgonen med badkläder i ryggsäcken. Enligt förskolelrarna så hade de haft väääldigt roligt! Kan tänka mig.

Av Mary - 14 september 2012 14:32

Nu när jag är mammaledig så är Matheo ledig från dagis på fredagar. Tidigare så hade vi utflyktsdag på fredagar och åkte på museum eller ngt annat som Matheo ville göra. Tyvärr har det blivit dåligt med det på sistone, vi får nog ta upp den rutinen igen. Idag blev det som sagt Toys'r'us och nu leker Matheo och Amelia med lego i Matheos rum. De leker verkligen bra tillsammans, ända tills Amelia har sönder ngt som Matheo byggt.

Av Mary - 14 september 2012 14:11

Vi ska på 5-årskalas imorgon så vi tog oss en tur till leksaksaffären, stooora leeeksaaaksaffäreeen som Matheo brukar säga. Vi tog bussen dit i höstregn och storm. Inte jätteroligt att vara ute i detta väder, Matheos humör var heller inte på topp efter att ha ramlat i regnet två gånger på väg från bussen. Det är ju lite enklare med bil, man kanske skulle ta och köpa sig en skrotis?

Av Mary - 13 september 2012 13:35

Vi var på 1-årskontroll i måndags, Amelia skulle få vaccin bl.a Ända sedan dess har hon varit kinkig, gnällig, trött, haft dålig aptit för att andra stunden vara glad och pigg som vanligt. Värst har det varit när hon är trött, hon har haft svårt att sova ordentligt. Hon som brukar vara duktig på att somna själv när man lägger henne i sängen.
Amelia hade roligt på BVC ända tills huvudet skulle mätas, det gillade hon inte, och ändå värre blev det när sprutorna kom fram. Hon tyckte iaf om leksakerna i väntrummet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards