Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Mary - 13 maj 2008 21:36

Prinsen ligger i sin säng och sover nu. Han verkar inte tröttare än vanligt direkt, alla säger ju att bebisarna ska sova gott efter babysimmet, men icke Matheo! Jag hoppas på en god natts sömn annars kommer jag ha ännu en trött dag framför mig imorgon... Och det har vi verklien inte tid med!


Il Principe è nel suo letto e dormire. Egli non sembra essere stanchi del solito direttamente, naturalmente, tutti dicono che il bambino dovrebbe dormire bene dopo babysimmet, ma non Matheo! Spero in una buona notte di sonno, altrimenti avrò anche un giorno stanco di fronte a me domani ... E che in realtà non hanno tempo per!

Av Mary - 13 maj 2008 18:45

Nu har vi alltså kommit hem från andra lektionen babysim. Det verkade som det blev för mycket för många av barnen idag, för mycket nya övningar. Matheo började gråta efter 15 minuter och tyckte inte alls att det var särskilt kul att vara i vattnet och få vatten på huvudet. Vi har ju övat massor på det hemma i badkaret och det brukar gå bra. Jag tror att han var lite trött och hungrig. Han hade precis somnat när vi var tvungna att väcka honom för att åka iväh och han brukar vilja ha mat när han vaknat precis. Han vet ju vad han vill den lilla rackarn iaf!


Lektionen började med att vi gick runt i ring och sjöng och gjorde olika övningar med barnen. David gjorde det medan jag filmade. Sen fick han prova att sitta i badring och det gick bra, men när vattenkannan kom fram och vi skulle hälla vatten över huvudet så var det mindre kul. Då bestämde vi oss att det var dags att gå upp och duscha. Sen fick han lite mat och blev genast på bättre humör.


Nästa gång blir det en pigare och mättare Matheo som plumsar i vattnet!

: )


 Adesso, siamo venuti a casa dalla seconda lezione babysim. Sembrava che non vi è stato troppo per molti dei bambini di oggi, troppi nuovi esercizi. Matheo ha iniziato a piangere dopo 15 minuti e non a tutti che è stato particolarmente divertente essere in acqua e ottenere l'acqua sulla testa. Abbiamo övat masse in casa nella vasca da bagno, e tende ad andare bene. Penso che egli è stato un po 'stanchi e affamati. Aveva appena addormentato quando abbiamo dovuto portare lui di andare iväh e di solito piace avere cibo quando era appena svegliato. Egli sa ciò che vuole il piccolo rackarn IAF!

La lezione è iniziata con che siamo andati attorno al ring e cantato e ha fatto vari esercizi con i bambini. David ha fatto mentre ho filmato. Poi ha avuto modo di provare a sedere nel badring e che è andato bene, ma quando si avvicinò vattenkannan e avremmo versare acqua sopra il capo, è stato meno divertente. Quindi abbiamo deciso che era giunto il momento di alzarsi e doccia. Poi si è un po 'di cibo ed è stato immediatamente su una migliore umore.

La prossima volta sarà un maiale e saturi a Matheo passera in acqua!

:)

Av Mary - 13 maj 2008 18:41

Andra lektionen på babysimmet...


La seconda lezione di babysimmet ...

Av Mary - 13 maj 2008 16:42

Jag har vikt ännu mer servetter, bara för säkerhets skull. Det är en hel del som ännu inte svarat på dopet, men man få väl se det som att de inte kommer. Nu närmar det sig med stormsteg...

Av Mary - 13 maj 2008 16:33

...ska vi iväg på andra omgången babysim. Matheo ligger och sover just nu så det är dags att väcka honom snart, väskan är redan packad. David kommer troligtvis inte bada p.g.a sin pollenallergi, idag har han sovit heeeeeeela dagen. Ingen hjälp där inte... Hoppas att det är över snart, annars blir det kanske flytt någonstans där björkarna inte växer...

; )

Fick en hel del gjort idag ändå, tvätten var värst!


  • Tvättade kuddar, lakan och kläder.
  • 3 prommisar och lek med Stella (än så länge)
  • Åkte och beställde tårtorna till dopet (så nu är jag lugn)
  • Lagat mat och diskat

Jag får vara nöjd så, och dagen är ju faktiskt ine slut än! Jag kan ju hinna något mer efter babysimmet...

: )

Imorgon är det full fart också, eller jag ska säga att det är full fart hela veckan, almanackan är uppbokad varje dag, inte en lugn stund!


... Stiamo andando fuori nella seconda fase babysim. Matheo menzogne e dormire in questo momento così è il momento di lui scia presto, la borsa è già confezionati. David probabilmente non a causa di nuotare la sua pollenallergi, oggi, egli ha dormito heeeeeeela giorno. N. assistenza non c'è ... Speranza che sia più rapidamente, altrimenti potrebbe sono fuggiti da qualche parte dove betulle non crescono ...

;)

Ha fatto un sacco fatto oggi, tuttavia, la pulizia è stato il peggiore!

Lavati cuscini, lenzuola e abbigliamento.
3 prommisar e giocare con Stella (finora)
Åkte ordine e la torta per un battesimo (così ora sto calma)
Stock di prodotti alimentari e dischi

I può essere così felici, e il giorno è in realtà ancora ine fine! Sono in grado di catturare ogni più dopo babysimmet ...

:)

Domani, è piena velocità e, o dovrei dire che è pieno ritmo tutta la settimana, il calendario è uppbokad ogni giorno, non una calma momento!
Av Mary - 13 maj 2008 08:49

Har inte fått sova särskilt bra inatt heller, Matheo vaknade tre gånger och vaknar vid 5, sen är det tjiii att få sova! Även Stella bråkade inatt, hon satt och pep nedanför sängen så jag vaknade, David sover ju som en stock. Jag antog att han inte tagit ut henne för sista pinken och gick upp och klädde på mig, jag vet inte vad klockan var - mörkt var det iaf! När jag fått på mig kläder och skor, springer hundkräket in i vardagsrummet och gömmer sig under bordet som hon gör när hon vill leka och busa. Jag tog genast av mig kläderna och gick och lade mig igen. Hon var uppe ett tag till innan hon kom och lade sig igen.


Idag har jag en hel del och göra och jag känner mig trött faktiskt, tänkte åka till bageriet och kika vad för tårtor de har att erbjuda, även fikabröd. Ska tvätta, tänkte nästa David skulle få hjälpa mig med det, han kan ju ändå inte gå ut... Dessutom tänkte jag hinna med en träning, och få lite egen tid, innan vi ska på babysim ikväll. Mkt planer få se hur mkt som hinns med... Återkommer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards