Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Mary - 15 maj 2008 18:37

Matheo sover alltid i sin egen säng, tillsammans med alla sina mjukisar och Tigger som spelar. Det här är en få gånger som han tog nappen.


Matheo sempre dorme nel suo letto, insieme con tutti i suoi morbidi e tigger giocare. Si tratta di un paio di volte come egli ha preso il capezzolo.
Av Mary - 15 maj 2008 17:09

Av Mary - 15 maj 2008 16:32

Idag hade vi föräldragrupp på BVC, pratade lite om sömn, (vilken då, undrade vi) och ifall olyckan är framme, vad man ska göra då. Alla mammorna fick berätta hur deras och barnens söm såg ut, jisses om det var olika! En del verkade väldigt lyckligt lottade och fick sova hela natten, medan majoriteten hade det väl som jag ungefär. Men jag har insett nu att jag inte kommer få sova ordentligt förrän han flyttar hemifrån...


Efter det så hade jag en tid hos distriktssköterskan Anita, prinsen väger nu 6 800 gram och var 62 cm lång. Allt enligt alla kurvor, lite kortare än medel. Vilket inte är så konstigt kanske, han har ju inte mycket att brås på om vi säger så...

Av Mary - 15 maj 2008 14:52

Här är en video på när David matar Matheo med päronmos för första gången. Matheo hade inte bajsat på över en vecka och vi tog till alla knep och råd vi fått från alla. Päronmoset satte fart på magen.


Qui è un video-on quando David entra a Matheo päronmos per la prima volta. Matheo non aveva bajsat di più di una settimana e abbiamo preso tutti i trucchi e consigli che abbiamo ricevuto da tutti. Päronmoset ha dato un impulso allo stomaco.

Av Mary - 15 maj 2008 11:12

Jag måste köpa nåt att ha på huvudet, jag bränner mig alltid i hårbotten annars. Jag har funderat på en keps, det var länge sen man hade,

det vore skoj!



Av Mary - 15 maj 2008 11:07

Varför kan det inte bara vara sol och varmt?!?! Jag behöver lite sol på min bleka kropp och lite ljus för att hålla mig vaken...

När vi var ute med Stella så hade jag på mig mössa t.o.m

Det är som värsta höstvädret, ruggigt som tusan! Vart tog våren vägen?

Jajaa, strunt samma, en ursäkt för att hålla sig inne kanske... Men jag ska iväg till BVC på föräldragrupp och sen ett besök hos distriktssköterskan för mätning och vägning. Sen eventuellt en träning på det med Mireya. Sen ska jag hålla mig hemma hela kvällen, se på film!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards