Inlägg publicerade under kategorin Bröllopsresa

Av Mary - 14 mars 2009 22:52

Jag har alltid drömt om att simma med delfiner och det fick jag göra under semestern. Om jag får möjlighet kommer jag att göra det igen och det är verkligen något jag kan rekommendera!

Av Mary - 14 mars 2009 22:44

Vi köpte badskor och åkte till Dunn´s River Falls. Hela vattenfallet var fullt av turister som ville klättra uppför vattenfallet, så vi var ju långt ifrån ensamma om det! Men vi hade skoj, jag & Malin, trots det kalla vattnet och guider som stänkte vatten på oss för att göra det hela lite roligare...

Av Mary - 14 mars 2009 22:30

På hotellet så hade de underhållning varje kväll med olika teman. Den som vi tyckte bäst om var givetvis tisdagar för då var det Jamaica Day. Under dagen så hade de dansundervisning, frågesporter och andra tävlingar. Och på kvällen var det beach party.

Av Mary - 8 mars 2009 10:21

Vi bodde på all-inclusive-hotellet Holiday Inn Sunspree i Montego Bay. Alla all-inclusive-hotell ligger vid havet och har egen/egna sandstränder.

Av Mary - 6 mars 2009 18:19

Innan vi åkte blev vi tipsade om en grym restaurang av en kollega till David. Andra kvällen tog vi en taxi och begav oss dit, den andra familjen följde inte med. När vi kom dit kände David sig som hemma direkt och det visade sig att det skulle bli riktigt bra! Så ska ni till New York ska ni absolut till den här restaurangen, det är värt varenda krona!!

David åt T-bone stek på ca 800 gram och en tallrik pommes som han inte ens rörde och jag åt tigerräkor med potatismos och en minst sagt kryddig sås.

Jamaica-bilder håller jag på ett tag så håll till godo, jag ska även se om jag lyckas ladda upp lite filmer från resan...

Av Mary - 6 mars 2009 18:17

Bättre sent än aldrig...

Av Mary - 27 februari 2009 21:39

...och jisses om vi har haft det bra!! Det känns som den här semestern har gått alltför fort och snart är det dags för jobb igen, nästa vecka på onsdag börjar jag jobba igen. Vi har haft det så bra, bara tagit det lugnt på stranden och ätit och druckit en massa gott, det blir lätt så när man åker på all-inclusive. Jag har säkert gått upp några kilo de här veckorna, men det är det definitivt värt för att riktigt njuta av semestern! Vi kommer sakna drinkarna och möjligheten/lyxen att ha världens utbud på mat att välja på och inte behöva lyfta ett finger!

Bilder från semestern kommer att läggas upp inom kort, håll till godo...