Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

LEKTION 3:6

Av Mary - 20 maj 2008 18:41

Idag kunde inte pappa David vara med på babysimmet, han hade jobb framför sig. Tur att jag inte lät mig övertalas av David att gå på babysim någonannanstas, jag tänkte att det är bättre för mig att ha det nära så jag kan gå och inte behöver lämna Stella så länge ensam. Jag prommenerade ner till Aspudden och stötte på en arbetskollega som klämde och kände på Matheo. Vi kunde inte prata så mycket eftersom jag hade bråttom till badet.


När vi kom till badet sov Matheo, IGEN, idag har han sovit en hel del. Jag väckte honom och passade på att ge honom lite mat, det var ju där det brast senast. Han åt och var nöjd, vi gick och duschade i lugn och ro och gick in till bassängen och kikade på fortsättningskursarna. De åkte heeeeeela den låååånga rutschkanan och dök ner med hela huvudet i vattnet och mamma eller pappa tog emot. Det ser lite läskigt ut, men de verkar tycka att det är kul. Claudia från min mammagrupp kom med Felicia, Matheo och hon satt och tåflirtade lite, men Felicia verkade mer intresserad av de lite större pojkarna som badade. När det var vår tur hjälpte snälla Claudia mig ner i vattnet med Matheo. Vi får se hur långt vi kommer i vår kurs. Idag fick vi repetera det vi gjort tidigare och även gå igenom ett "vattenfall" så barnen skulle få vatten över huvudet.


Tyvärr inga bilder den här gången eftersom David inte var med då...


Oggi non ha potuto essere con il padre David babysimmet, aveva un posto di lavoro davanti a loro. Tour che non ho lasciate me essere persuasi da David di andare a babysim någonannanstas, ho pensato che č meglio per me alla sua stretta in modo che io possa andare e non devono lasciare la Stella cosė a lungo da solo. I prommenerade a Aspudden e verificato un-lavoratori, come catturati e sentire in Matheo. Non abbiamo potuto parlare per quanto mi č stato in fretta per la vasca.

Quando siamo venuti a bagno dormito Matheo, ancora una volta, oggi, egli ha dormito molto. Ho portato lui e cogliere l'occasione per dargli un po 'di cibo, non vi č stata, naturalmente, che scoppiasse ultimo. Egli ha accesso ed č stato contento, siamo andati e doccia in pace e tranquillitā ed č entrata in bacino e guardare ulteriore formazione. Heeeeeela si sono recati il låååånga rutschkanan ed č venuto gių con tutta la testa in acqua e la madre o il padre ha ricevuto. Sembra un po 'di läskigt, ma essi sembrano pensare che č divertente. Claudia dal mio mammagrupp č venuto fino a Felicia, Matheo, e lei si sedette e tåflirtade poco, ma Felicia sembrato pių interessati alla po 'di pių come cattivi ragazzi. Quando č stato il nostro turno, aiutato tipo Claudia me in gių in acqua con la Matheo. Vedremo in che misura noi, nel nostro corso. Oggi, abbiamo dovuto ripetere ciō che abbiamo fatto in passato e anche passare attraverso una "cascata", perché i bambini avrebbero acqua sopra il capo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards