Alla inlägg under maj 2008

Av Mary - 19 maj 2008 16:10

Jag är nyss hemkommen från en föräldraträff, vi träffades i Aspudden och gick ner mot Vinterviken för att ta en fiiik på café Pladder. Som vanligt pratades det en hel del om barnen men mest om kommande löneförhöjning som företagen är skyldiga att ge oss trots att vi är hemma och är mammalediga. De flesta väntade på att chefen skulle ringa och boka in ett lönesamtal, som de brukar ha. Jag har redan fått min löneförhöjning.

På vägen hem tog vi en tur förbi barnaffären i Aspudden. Jag köpte inget, har inte köpt någonting till Matheo på ett tag. Tänkte vänta till efter dopet, man vet ju inte vad han får och vad han sen kommer att behöva. Nästa träff är på måndag igen.

Av Mary - 19 maj 2008 09:51

Jaaa det är hon som ska sjunga på dopet. Måste ringa och höra med henne att hon pratat med musikern och att läget är under kontroll...


Jag undrar lite fortfarande hur hon fått detta smeknamn, det är av hennes far om jag inte minns helt fel... Hmmm ska forska lite i det där tror jag, roligt med smeknamn.

Av Mary - 19 maj 2008 09:35

Hahahaa när man kommer ut på morgonen så möts man av grannskapets alla hundägare, d.v.s pensionärerna och deras små terriers. Dom är så söta, både jyckarna och pensionärerna! De är väldigt pratglada och pratar mer än gärna om allt och ingenting... Precis som jag... Och det är ju faktiskt väldigt bra för Stella att träffa lite andra hundar och leka med, inte bara stora vovvar som är lika lekfulla som hon.

Av Mary - 18 maj 2008 16:57

Ja om man nu kan kalla det för det. Hans mycket stolta far har lärt sonen att lipa, så nu är tungan ute mest hela tiden och han tycker att det är jätteroligt och spännande med tungan.


Dessutom när vi sitter så här vid datorn och skriver så vill han också knappa... Därav felstavningar och liknande...

Nu är det visst dags att byta blöja känner jag på lukten, HUAH!


Av Mary - 18 maj 2008 16:51

Elin fyllde 12 år i fredags så vi var på kalajs där. Lena hade bakat en gudomlig kladdkaka med nötter, glass och hallon som tillbehör. Helt i min smak, kan det bli mycket bättre??  Det blir nog att bada i vassen, eller baddräkt i sommar, jag tog två bitar... Det var så gott att jag inte kunde låta bli. Jag förstår mig inte på dom som inte äter sånt gott! Hur kan man leva utan godsaker?


Jag förstår inte vad det är med mig, jag är sååå trött. Jag höll på att somna i bilen hem, satt och jäspade & jäspade. Blir nog en film och soffan...

Av Mary - 18 maj 2008 09:45

...tror jag iaf. Jag var tvungen att testa igår, jag stod inte ut längre. Jag måste få sova! Varje morgon så fort det blivit ljust så vaknar den lilla prinsen till liv och vill inte sova mer, när vi tar morgonprommisen somnar han om och när vi kommer in igen - och jag hoppas på att få vila lite - så vaknar han igen. Igår morse var riktigt jobbig faktiskt, jag kände att nu måste jag få sova. Så igår kväll satte jag upp filtar, svarta filtar, för fönstrena, för att testa om han skulle sova längre och bättre. Och visst, gjorde han det! Jag måste åka och köpa rullgardin eller så ihop något.

Av Mary - 17 maj 2008 17:09

Se så söta de är tillsammans...

Av Mary - 17 maj 2008 14:50

Förberedelsetid: 10 min Färdigt på: 40 min
Ingredienser
12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards