Alla inlägg under januari 2010

Av Mary - 31 januari 2010 12:30


MySpace Comments


...säger vi till mormor, kusin Kerstin & Camills S. som alla fyller år idag!Måste även passa på att säga grattis till Kerstin som blivit farmor!

Av Mary - 30 januari 2010 22:30

Matheo har aldrig direkt gillat att sjunga och ha sångstund direkt. Vi har försökt både med öppna förskolan och nu även på dagis. Men han vill inte sitta i någon ring och sjunga! Han tycker det är roligare och springa omkring och leka med leksaker. På dagis låter de honom göra det men nu verkar det som om han börjar tycka det är roligt med musik och sätter gärna på musik hemma själv och dansar och hoppar runt som tusan!Idag så lämnade vi Matheo hos nonno och nonna så vi skulle kunna gå och träna tillsammans, när vi kom och hämtade honom så sjöng han "akta dig, akta dig", vilket han fortsatte med hela kvällen.



Av Mary - 29 januari 2010 22:07

...och visst var jag tvungen att köpa lite kläder till Matheo. De har bl.a super coola mjukisar som passar Matheo som handen i handsken! De flesta mjukisar har för vida muddar som gör att byxorna åker ner och Matheo får dra upp dem hela tiden.


   

Av Mary - 29 januari 2010 21:58

Hur söt är inte den här lilla ryggsäcken från Skip Hop? 269:- på babyshop.se

Av Mary - 28 januari 2010 18:45

Idag sa Matheo "Theo" för första gången. Han ville ha en leksaksbil som pappa höll i och sa "Theo ha den, Theo". Theo verkar vara namnet de flesta barnen säger på dagis också, de är ju lite längre och svårare att säga Matheo...

Av Mary - 28 januari 2010 18:03

Idag blev det sushi till middag, laxocado är min favorit. Matheo åt nästan två hela bitar med lax och ris. Han äter dem själv med händerna. Första gången han skulle provsmaka när vi köpt sushi så tyckte han att det var lite slemigt med laxen men nu äter han mer än gärna! Mammas lilla sushikille!

Av Mary - 26 januari 2010 17:18

Jag var hos tandläkaren igår efter jobbet och skulle laga en lagning som tydligen hade gått sönder. I väntrummet satt jag med ett tiotal vuxna som också skulle in... In kommer en mamma med sin 4-åriga flicka som skulle på undersökning. Och gissa om hon skrek, hon hade ingen lust alls kan man säga att gå till tandläkaren! Det vet med detsamma att det är nåt lurt på gång när det sitter en massa vuxna och vätar och väntar. Det var samma sak när jag skulle med Matheo och ta vaccinet mot svininfluensan, så fort vi kom in på rummet så skrek han som en stucken gris och inte blev det bättre när hon tog fram sprutan... Så det ska bli spännande att gå med Matheo till tandläkaren första gången... Gäller att borsta bra så han slipper tandtrollen!!!

Av Mary - 22 januari 2010 22:17

Matheos dagis har varit stängt torsdag och frdag den här veckan p.g.a planeringsmöte. Jag tog en föräldradag i torsdags och var hemma med Matheo och vi tvättade, vilket är en av Matheos favoritsysselsättningar tro´t eller ej. Ofta när vi är i badrummet tar han fram sköljmedel eller tvättmedel och säger "tvätta mamma". Han har även börjar säga "tvätta" och peka på sina kläder om de har blivit smutsiga.


Idag fick han vara hemma hos nonno och nonna (farmor och farfar). Matheo säger både nonno och nonna och farmor och farfar och förstår att det är samma person... Vi förklarade för honom imorse att han skulle få åka dit och han blev så glad och ville nästan frivilligt klä på sig overall och full vintermundering. Påklädning är ett problem just nu, vi kan ju säga att han är en typisk 2-åring. Testar oss, full fart och högljudd.


När David hämtade honom på eftermiddagen så hade han fått en påse med Crissinis an nonno. Detta är en stooor favorit just nu, han säger "pinne, mamma, pinne, nonno". Matheo och nonno tycker om pinnarna... Matheo åt bra, potatisbullar med lingonsylt, blåbär och hallon till efterrätt. är pappa kom hem från jobbet så hade han med sig sushi, en ny favorit hos Matheo, han älskar laxen! Sen var det bara att invänta blöjbytet efter all mat... Och mycket riktigt, han satte sig mellan leksakslådorna och gömde sig. Jag frågade om han hade bajsat men han sa "nej", Jag sa att jag tyckte att det luktade "usch" och han luktade/smiffade precis som jag och sa "nej". Tillslut så tittade jag i blöjan och mycket riktigt, visst hade han bajsat... Men jag skulle inte få byta blöjan minsann!! Nonno skulle göra det, väldigt bestämt. Jag sa att vi kanske skulle ringa nonno så han fick komma över och byta blöjan...


Matheo pratar varje dag om Ina också, det är hans fröken på dagis. Han pekar ner på dagis och säger Ina, Ina. Jag tror han saknar henne lite de dagar han inte är på dagis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards