Alla inlägg under maj 2008

Av Mary - 26 maj 2008 11:18

Jag åkte och lämnade Stella (vovven) hos mina föräldrar. Pappa tyckte jag såg så trött ut (tack för den) och att jag behövde vila ut lite. Sen tror jag att han saknar alla prommenader med henne och lite gos, för hon är verkligen världens gosigaste jycke! Igår kväll kändes det vrkligen som att det var något som saknades, hon är ju också en del av familjen. Pappa och mamma ska komma över lite senare och lämna henne. Då tänkte jag även passa på att bjuda på den sista tårtan som blev över efeter dopet. Det är inte klokt vad fikabröd och tårta det blev över! Vi gav iväg doggybags efter dopet och ändå har vi frysen full och tårta kvar. David fick ta med sig kakor till jobbet idag, de ska visst tycka om kakor där...

Av Mary - 26 maj 2008 11:13

Det är helt otroligt, jag trodde nog inte att det skulle hända! Jag ställde mig på vågen imorse, vilket jag inte gjort på vääääldigt länge, och den visade samma vikt som precis innan jag blev gravid. Några kilo till och jag kommer komma i mina gamla kläder... Det största problemet är att höfterna blivit bredare och omfånget runt magen blivit större, hahahaaa.

Av Mary - 25 maj 2008 19:02

Igår efter dopet så grillade vi för första gången. Vi blev ett stort gäng som åkte ner till Vinterviken för att grilla lite i solen och fortsätta

firandet av Matheos dag.


Matheo with his, I must say very cute but a litte too big, Milansweater.

Av Mary - 25 maj 2008 18:09

Morsdag idag, och nu är ju det faktiskt min dag också, känns lite konstigt! Idag har vi inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt och haft det mysigt och gått igenom alla presenterna som Matheo fick på dopet igår.

Av Mary - 25 maj 2008 17:52

Vi vill passa på att tacka för alla fina presenter som Matheo fick! Vi var spenderat hela förmiddagen med att gå igenom allt och skruva ihop och kasta kartonger. Nu behöver vi ett eget rum till Matheo...


Han fick mängder av kläder, skor, leksaker, böcker, bilbarnstol, pall, brandbil, gåvagn, lakan, bestick, pengar och mkt, mkt mer.


Vi vill också tacka alla som hjälpte oss att städa och diska efter festen.


Ett stort tack till Gunnel som sjöng så vackert under dopet!


All the presents.


Av Mary - 25 maj 2008 13:22

Så här dagen efter måste jag säga att det är lite skönt att det är över. Det är väldigt skönt att kunna koppla av nu, det har varit mycket att planera och förbereda inför dopet.


Är det någon som vill ha bilder ifrån dopet mailade till sig är det bara

att ni hör av er!

Dop

Av Mary - 24 maj 2008 00:18

Idag hade vi dop i Uppenbrlesekyrkan.

Av Mary - 23 maj 2008 10:53

Kunde inte sova inatt heller. Matheo väckte mig vid tre och ville ha mat, sen kunde jag inte somna om riktigt. Låg och vände och vred mig till fem-någonting och vaknade igen vid sju när David gick upp. Jag funderade på att gå upp vid tre-snåret och plocka ihop det vi ska ha med oss till lokalen idag, men ändrade mig snabbt och lade kudden över huvudet.


Idag blir det fullt upp. Jag ska baka lite, David har lovat att hjälpa till, vi ska till lokalen och duka och fylla kylen med godsaker. Matheo ska vara hemma hos farmor medan vi gör iordning allt inför dopet imorgon.


Det enda som vi ska göra imorgon är:

  • Hämta tårtorna klockan elva
  • Skära upp fikabröd
  • Koka kaffe och tevatten
  • Och givetvis se till att Matheo är pigg och glad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards