Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Mary - 12 maj 2008 18:14

Idag hämtade vi passen, Matheo fick sitt eget och han var så söt! Han såg riktigt arg ut men han är verkligen ett riktigt litet charmtroll!

Av Mary - 12 maj 2008 17:36

Hmmmf, efter strulet med bageriet så var jag tvungen att ta ut min ilska på något, bättre det än någon... Jag åkte och tvättade och dammsög bilen, jag kan säga att det verkligen behövdes! Jag kommer inte ens ihåg när det gjordes senast och det är hemskt att åka omkring i en så smutsig bil, pinsamt rent av! I tvätthallen stod jag och gnuggade bort pollen och fågelskit, det kändes bra att få något gjort!

Av Mary - 12 maj 2008 16:43

Idag ringde musikern som ska spela på dopet. Hon hade hört sig för om det var någon som kunde ställa upp och sjunga på dopet, men ag sa att jag hade löst det. Gunnel ska ju sjunga. Hon ringer musikern i veckan så får de komma överens om allt, jag litar på dem till 100 procent! Och är så glad att hon ville göra det här.

Just tusan! Jag skulle maila prästen så hon vet att det blir:


Det vackraste jag vet är att se dig när du sover

Här råder stilla frid och jag glömmer både rum och tid

Du ligger här brevid och jag känner hur du andas

Att älskas utav dig är det vackraste för mig


O.s.v o.s.v


Av Mary - 12 maj 2008 16:11

Eftersom jag inte hann ringa och beställa tårtorna och fikabrödet i fredags skulle jag göra det idag. När jag säger att det är till nästa vecka så säger hon att det är stängt onsdag till fredag nästa vecka! PANIIIIIK! utbröt i mitt huvud och jag frågade henne om det inte gick att lösa på något vis,

     -"Nej, tyvärr", svarade hon i andra änden. Jag tackade för mig och berättade att jag ringt flera gånger och dessutom till och med bytt datum för dopet för att de inte kunde ta emot beställningen det första datumet.

Jag ringer morfar Kent och berättar hur det ligger till, och att jag måste hitta en annan lösning. Jag såg framför mig att hela dopet skulle ställas in p.g.a att vi inte hade några tårtor!


Jag ringde runt till bagerier runt Midsommarkransen och fick tillslut tag i en tjej som verkade vettig och hade humana priser! Dessutom hade de öppet lördag-söndag! Vilken service! Nu ska jag bara räkna ihop hur många bitar vi behöver och åka ner och betsälla tårtorna! Jag åker dit och kikar imorgon, jag vill inte köpa grisen i säcken, har ju trots allt aldrig handlat där förut...


Always look on the bright side of life!

Det löser sig ju alltid, på ett eller annat sätt. Ingen idé och stressa upp sig i onödan...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards