Alla inlägg under maj 2008

Av Mary - 6 maj 2008 18:23

Nu har vi kommit hem från babysimmet. Matheo verkade verkligen tycka att det var roligt! Endel av de mindre barnen grät ibland, men Matheo skrattade mest hela tiden. Men så är han ju en riktig liten gla' kille...

; )

Vi fick lära oss lite olika grepp och gjorde lite olika övningar i vattnet, inget som var direkt avancerat. Nästa gång ska vi börja med sång, hahahaa, då har de inte hört mig sjunga! Får se om jag är välkommen gången efter det.

Nu ligger den lilla prinsen och sover gott! Pappa David kunde till och med bära in honom ifrån bilen, klä av honom och lägga honom i sängen utan att han vaknade... Det ser lovande ut inför natten, ska vi äntligen få sove ordentligt inatt?!? Är det så att det här fungerar blir det ett årskort på någon simhall...

; )

Nu kurrar det i våra magar, måste bli någon middag nu och en prommis med Stella förstås.


Veniamo ora a casa da babysimmet. Matheo sembrava davvero pensare che è stato divertente! Alcuni dei bambini più piccoli a volte piangere, ma la maggior parte Matheo rideva tutto il tempo. Ma come egli è un vero e proprio piccolo GLA 'ragazzo ...

;)

Abbiamo dovuto imparare un po 'diverso approccio e ha fatto un po' diversi esercizi in acqua, qualcosa che non è stata avanzata direttamente. La prossima volta che dovrebbe iniziare con il canto, hahahaa, quindi, di non aver sentito parlare di me cantare! Deve vedere se mi sento di tempo libero che dopo.

Ora è il piccolo principe e dormire bene! Padre David è stato in grado di sopportare con lui dalla macchina, lui e abito messo a letto, ma è lui che ha svegliato ... Sembra promettente per la notte, ci hanno finalmente SOVRANO correttamente stasera?!? È vero che questo funziona, sarà uno annuale passa in qualsiasi piscina ...

;)

Ora che la concorrenza nel nostro stomaco, non deve essere mezzogiorno ora e un prommis con Stella capito.

Av Mary - 6 maj 2008 12:07

....ska vi iväg på första babysimmet. Jag är nog lite spänd på att se hur han kommer reagera. Men han älskar ju vatten så det kommer nog vara uppskattat! Sen har jag hört av mammorna i föräldragruppen som redan börjat på babysim att bebisarna sover som tusan efter ett pass. Så det är alltså gå och simma med dem man ska göra för att få sova...?! Imorse vaknade han som vanligt vid 5 halv 6 och ville inte somna om. Han ligger och pratar och gnäller så det är ju svårt att sova, hjälper inte ens med kudden över huvudet!!! Jag måste hitta på nåt så det blir bäcksvart i sovrummet... De har visst svarta rullgardiner på IKEA, får nog åka dit och köpa en.

Skriver mer senare om hur det gick på babysimmet.


.... Siamo nel primo babysimmet. Io sono probabilmente un po 'curioso di vedere come intende reagire. Ma naturalmente egli ama l'acqua in modo che probabilmente sarà apprezzato! Poi, ho sentito parlare di madri in föräldragruppen che ha già iniziato a babysim il bambino dorme come diavolo dopo un passaporto. Così è, pertanto, va 'e nuotare con loro da fare per arrivare a dormire ...?! Imorse ha svegliato come al solito mezzo a 5 e 6 non ha voluto addormentarsi. Egli sta parlando e gnäller per cui è difficile dormire, non ha neanche di aiuto con il cuscino sopra la testa! Devo trovare qualcosa in modo che diventi bäcksvart nella vostra camera da letto ... Hanno alcuni nero tende a IKEA, può essere sufficiente ad andare lì e acquistare uno.

Scrive più tardi su come è andata a babysimmet.
Av Mary - 6 maj 2008 00:17

Idag var vi på första babysimmet.

Av Mary - 5 maj 2008 17:06

På dopsamtalet med prästen vi hade förra  veckan så kom vi ju överens om att jag skulle ringa till kyrkan och höra om hon som ska spela på dopet även kan sjunga. Jag fick hennes nummer och vi pratade länge och väl, jag försökte övertala henne att även sjunga men hon verkade inte så pigg på det. Jag sa att hon kunde tänka på saker och även höra med några som eventuellt skulle kunna ställa upp och sjunga en trudilutt på dopet.


Sen kom mormor på den briljanta idén att vi borde fråga svägerskan Lena, som sjunger mer än gärna. Jag ska ringa och höra med henne ikväll om hon vill ställa upp, det vore kul, mer personligt liksom... Jag har lite svårt för att släppa möjligheten till att ha låten på dopet, blir det inte den så måste det ju bli en till psalm... I värsta fall kanske vi tar den instrumental. Låten jag vill ha är Cecilia Wennerstens "Det vackraste", vi får se om det dyker upp en och annan tår i bänkraderna i kyrkan!

; )


Kjamisar på er allihop som läser min blogg & önska mig lycka till med svägerskan!!

Av Mary - 4 maj 2008 17:18

Men visst är det skönt när det börjar bli lite varmt ute? Bara som en sån sak att man slipper klä på sig en massa kläder underlättar livet en hel del. Matheo är inte så överdrivet förtjust i att klä på sig inför alla prommenader med Stella.

På förmiddan tog vi en tur hem till farmor och farfar, vi tog en liten prommenad längs vattnet och njöt av solen och värmen. Matheo hade kepsen och sina solglasögon! Hur cool är han inte egentligen, 4 månader och har solglasögon...?!


När vi kom hem igen var det visning på en av grannarnas lägenhet, givetvis lurade jag David in på den. Vi vart lite sugna men priset var inte riktigt i vår prisklass... Jag tyckte avgiften var lite saftig... Men för att vi ska hitta vår lägenhet så måste vi nog besöka ett antal visningar. Ett måste är nära stan, balkong, nära grönområden, dagis/skola, affär och gärna vatten. Området ska vara lugnt! Är det någon som har tips/förslag kom gärna med ett inlägg...

; )

Av Mary - 3 maj 2008 12:46
Hot Comments

Imorse gick jag ut med Stella som vanligt vid 9-snåret, Matheo var hemma med  pappa så vi kunde gå i skogen och kasta pinnar som hon älskar. När vi var på väg hem igen fick den lilla byrackarn upp ett spår på något, kanske ett rådjur eller något, och försvann som ett skott! Jag ropade på henne och halvvägs tillbaka till mig fick hon upp spåret igen och försvann. Det här är första gången hon gör så här, annars brukar hon bara vilja ha sina j-kla pinnar. Jag gick och ropade på henne men hon syntes/hördes inte till någonstans, jag gick runt, runt och började få halvt panik. När jag kom tillbaka till det ställe där hon rymt från mig kom hon springandes med tungan i backen... Jag vet inte vad hon gjort eller vart hon varit, men slut var hon iaf och det enda jag tänkte på var att det var skönt att vi slapp sätta upp lappar i området där det står Stella efterlyses. Hon fick sig ett par FYYY och så blev det koppel, väl hemma somnade hon som en sten.

Av Mary - 2 maj 2008 19:31

Jag pratade precis med gudmor Katarina... Och bad henne om vissa tjänster under dopet, snäll som hon är är det aldrig några problem.

Vi började prata kläder inför dopet och det visade sig att hon också hade lite problem att välja vad hon skulle ha på sig. Hon sticker iväg till NYC snart och skulle kika på klänningar där, även till mig... Det är ju lite svårt med storlekar och när man inte kan prova! Man ser ju ut som en tunna nu mer eller mindre...

; )

Jag kanske får ha en omröstning på sidan och se vad ni tycker jag ska ha på mig... Hmmm tål att tänkas på!

Av Mary - 2 maj 2008 19:26

Nu har jag bokat babysim i Aspuddsbadet. Jag såg en annons på bvc sist jag var där. Det här skulle tydligen vara sista tillfället innan sommaruppehållet och därav skulle kursen endast vara sex tillfällen mot normalt åtta. Första tillfället är redan på tisdag, det ska verkligen bli spännande! Han älskar att bada badkar så jag tror verkligen att han kommer tycka att det här är roligt också. Och då ska man alltså visa sig i bikini, kanske borde köpa mig en baddräkt - har inte haft det sedan, jaaaa mellanstadiet kanske... Och det var ju ett tag sedan! Men alla som är där är ju i samma situation och man kommer ju vara i vatten hela tiden...

: )

 Ååååh jag längtar såååå!


Ora, mi hanno prenotato babysim in Aspuddsbadet. Ho visto un annuncio su BVC ultima volta che è stato lì. Ciò sembra essere l'ultima occasione prima della pausa estiva e, di conseguenza, il corso sarà solo sei volte contro la normale otto. La prima occasione è già su Martedì, è di essere veramente emozionante! Egli ama di prendere una vasca da bagno così ho davvero credere che egli troverà che questo è un divertimento. E poi, si dovrebbe quindi rivelarsi il bikini, forse dovrebbe acquistare me un costume da bagno - non hanno avuto essa, poiché, forse jaaaa scuola ... Ed è stato un po 'di tempo fa! Ma tutti che ci sono si trovano nella stessa situazione e sarà in acqua tutto il tempo ...

:) 

 Oh, mi aneliamo così!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards