Alla inlägg under juni 2008

Av Mary - 2 juni 2008 13:58

Nu undrar ni säkert om jag har gått och blivit tokig... Varför skriver hon både på svenska och italienska, förklaringen är enkel; det är bara för att släktingarna i Italien ska förstå.

Av Mary - 2 juni 2008 13:01

Nu har vi tagit bort liggvagnen och åker/kör sittvagn istället. Matheo verkar mycket nöjd med det beslutet eftersom han vill se allt runt omkring. Plötsligt kändes han så mycket äldre och större, det är lite läskigt att det går så fort ändå. Jag vill vara hemma med honom för alltid och att han ska vara liten länge till,

men det är väl bara att inse att snart går han i förskolan...



Adesso, abbiamo rimosso traversine di viaggio e / coro posti a sedere. Matheo sembra molto soddisfatto della decisione, perché vuole vedere tutto attorno. Improvvisamente si sentiva in modo molto più antica e più grande, c'è poco läskigt che le cose vanno più velocemente in ogni caso. Voglio essere a casa con lui per sempre e che egli dovrebbe essere poco più a lungo, ma è solo corretto riconoscere che, una volta che si reca in vivaio ...

Av Mary - 2 juni 2008 12:55

De senaste dagarna har jag lagt märke till att grannskapets hanhundar plötsligt fått upp ögonen för Stella som de inte haft tidigare. Jag misstänkte genast att det var dags för ett löp, och mycket riktigt, igår kväll så började hon löpa. Vi kunde inte hitta hennes lilla trosa så jag var tvungen att ta ett par av mina mormorstrosor (som David säger) och sätta på henne. Vips så hade hon dem på sig och kände sig nog inte helt tillfreds. Det är inte varje dag man ser en hund i spetstrosor...


Av Mary - 1 juni 2008 18:57

Gudmor Katarina häller upp dopvattnet.


Katarina acqua per il battesimo

Av Mary - 1 juni 2008 18:31

Gunnel Suneson, min arbetskollega, sjunger "Det vackraste" och inte ett öga är torrt!


Gunnel Suneson, i miei colleghi, cantando "Le più belle" e non un occhio secco!

Av Mary - 1 juni 2008 11:53

Nu verkar det som att det fungerar att ladda upp filmerna från dopet. Bättre sent än aldrig! Så fort de är uppladdade finns de alltså på sidan.

Av Mary - 1 juni 2008 11:32
Hot Comments

Igår kunde jag inte hålla mig! Jag brukar oftast kunna hålla mig från att säga dumma saker, några om-blickar-kunde-döda-blickar blir det titt som tätt, men att få ut sina aggressioner i ord händer inte så ofta... Iaf inte direkt riktat till den som orsakat mitt vredesutbrott.


Igår hände det iaf, och det kändes skönt! Jag skulle gå ut genom porten och utanför står en dam i 45-50-årsåldern (jag kanske har plussat på några år för att vara extra elak) som inte kom in. Jag tänkte jag trycker på knappen så kan hon väl öppna dörren åt mig, som har både vagn och hund. Men nej, förvänta dig inget av någon säger jag bara! Vad gör tanten om inte står kvar som ett fån, jag öppnar tillslut dörren för jag ska ju ut... DÅ passar hon på att gå in och släpper dörren så den slår igen. Det var då det hände, ur min mun kom "Ja det var ju jävligt schysst" och genast svarar hon med ett "Nemen ojdå" och står kvar som ett fån och ser på mig när jag öppnar dörren och tar barnvagn och hund ut.


Jag säger inte att jag inte klarar att öppna dörrar själv, det gör jag dagligen, flera gånger dagligen. Men livet skulle vara både enklare och trevligare om man hjälptes åt lite grann och den här tanten ifråga har säkert egna barn och förväntade sig säkert då att folk skulle hjälpa henne.

Av Mary - 1 juni 2008 10:33

Who let the dogs out?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards