Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Mary - 11 juni 2008 23:14

Äntligen har jag fått hem kläderna från Gangstar som jag ska börja sälja på homepartyn. Kläderna är hur söta, coola och praktiska som helst! Jag vill ha ALLT till Matheo, i alla färger och storlekar. De flesta kläderna är unisex men det finns även kjolar och klänningar.


Vill ni boka ett rea-homeparty får värdinnan 260 kronor att handla för samt en hemlig present, vilket alla får som handlar på partyt. 260 kronor till värdinnan att handla för gäller även om man bokar upp sig för ett augustiparty när höstkollektionen kommit.


Kläderna finns i storlekarna 0-6 år, gå gärna in på hemsidan och kika och kontakta mig om ni vill boka in ett party. Är det så att ni inte kan ha ett party eller bor för långt bort kan ni givetvis ändå beställa kläderna, då skickas de på Posten och frakt tillkommer. Ni kan maila mig om ni vill kika på kläderna, jag kan även maila bilder och priser!


Ta chansen och köp kläder till ditt barn, barnbarn, systerdotter, kusin, gudbarn eller vem det nu kan vara till.

Det är helt klart en uppskattad present!



Av Mary - 11 juni 2008 15:23

Fick hem tidningen Buffé idag och såg det här receptet, det måste provas! Ser det inte smaskens ut? Men det står avancerat, frågan är om jag klarar av det, jag är ju inte världens bästa bullmamma direkt...


Midsommartårta



Ingredienser
Portioner: 12-14

110 g smör
2 1/4 dl socker
1 msk sirap
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 dl kakao
2 dubbeldaim (ā 56 g)
smör + ströbröd till formen

Fyllning
5 gelatinblad
1/2 + 1 liter jordgubbar
3 äggulor
2 dl florsocker
6 dl vispgrädde


 

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Avancerat

Gör så här
1. Sätt ugnen på 175°C. Vispa smör, socker och sirap pösigt. Rör ner äggen.
2. Blanda vetemjöl, salt, vaniljsocker och kakao. Hacka daimen grovt. Tillsätt mjölblandningen och daimen i smeten. Bre ut smeten i en smord, bröad springform, ca 24 cm i diameter.
3. Grädda i ca 20 minuter. Låt svalna.
4. Blötlägg gelatinbladen 5 minuter i kallt vatten.
5. Mixa 1/2 liter jordgubbar i matberedare/stavmixer till en slät puré.
6. Vispa äggulor och florsocker luftigt. Vispa grädden till lös konsistens.
7. Värm 1/2 dl av jordgubbspurén i en kastrull. Ta upp gelatinbladen och tillsätt i kastrullen. Låt det smälta på svag värme. Rör ner gelatinblandningen i resten av purén.
8. Blanda försiktigt ner äggsmeten i purén och sedan grädden till en slät smet. Häll smeten över bottnen. Ställ minst 4 timmar i kylskåp eller i frysen. Tina 4 timmar i rumstemperatur vid serveringen.
9. Toppa tårtan med 1 liter rensade jordgubbar.

Av Mary - 11 juni 2008 00:24

Idag fick Matheo sitt andra vaccin, det gick mycket bättre än första gången. Morfar var med och höll handen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards