Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Mary - 8 juni 2008 14:28

Det är hit vi ska åka den 25 augusti för bröllop, ska bli så spännande! det är inte lång tid kvar nu... Det mesta är under kontroll tror jag, eller hoppas jag. Jag har beställt personbevisen från skatteverket så de borde vara påväg, så ska vi till konsulatet och ordna. Och ringarna är ju som sagt hämtade och väldigt svåra att hålla fingrarna ifrån... David blir galen om han får veta att jag måste kika på dem minst en gång om dagen iaf... (Det är tur att han inte läser bloggen)


Av Mary - 8 juni 2008 14:12

Häromdagen när vi var nere i Vinterviken och skulle bada Stella lite så kom det två damer i 45-årsålder med sina tre hundar. Den ena hanhunden kom genast fram till Stella eftersom hon löper, jag sa till hundägaren som det var och hon svarade bara "Det gör inget, han är kastrerad". Jaja tänkte jag vi får väl se... Och mycket riktigt, det dröjde inte länge förrän den andra hanhunden var framme och ville nosa. De började skälla och morra på varandra om vem som skulle få äran att hppa på henne och jag sa än en gång att hon löper, samma svar igen... Suck va gör man?!?! Det dröjde inte länge förren den ena hunden, som för övrigt var kastrerad, hoppade på Stella både bakifrån, framifrån och från sidan... Jag vet inte vad ni tycker, men hundägare borde f-n ha bättre koll på sina hundar än så! Jag vill inte att min hund ska behöva bli påhoppad så där!!!


Av Mary - 8 juni 2008 14:05

Hjääälp vad gör man när folk, som man inte haft kontakt med (och som man kanske inte vill ha kontakt med) lägger till en på Facebook? Ignorerar? Svarar? Lägger till? Hmmm tål att tänkas på ett tag... Men det är ju iofs inte deras fel att det blev som det blev med allt men det känns konstigt att de kommer in i min värld igen genom Facebook dock, men ändå...

Av Mary - 8 juni 2008 13:56

Jag har inte haft någon lust att skriva på ett par dagar... Det har varit för varmt för att jag ska orka med nånting egentligen, är det fler som möjligtvis känner samma sak? Det har därför heller inte hänt alltför mycket de senaste dagarna. Jag har bara varit ute och prommenixat med Matheo och Stella. Jag har fått Stella och bada, kors i taket. Nu ska vi bara få henne och simma också, vilket inte verkar vara så lätt! Hon har iaf doppat sig kan vi säga och vill bada och tycker att det är roligt nu. Förut va hon bara rädd, men nu tycker hon att det är kul! När jag (kommer nog inte att hända) eller David badar kommer hon nog våga sig på att simma också. Får försöka ta en dg när han är ledig och gå ner så de får bada, för hon måste ju få simma, ag vill så gärna se hur det ser ut.


Just det, häromdgen så nosade Stella upp en igelkott i Aspudden, hur vanligt är det att man ser sånna egentligen? Och i Aspudden dessutom?! Så nu när vi går förbi där ska hon in på samma ställe och nosa... Nyfiken som hon är...


Nej nu är det dags för lite eftermiddagssol på balkongen. Måste ju passa på medan det är bra väder, jag har hört att det ska bli sämre från och med idag...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards