Alla inlägg under juni 2008

Av Mary - 10 juni 2008 18:47

Vi har precis kommit hem från sista lektionen babysim. Matheo sover som en stock nu, vi får se hur länge det varar... Idag var David med vilket gjorde det tusen gånger lättare att göra alla övningar plus att vi kunde både fota och filma. Vi körde på med de övningar som vi lärt oss och körde dyken som övning nr 2 idag, vilket var bra för då han inte Matheo bli trött. Det blev tre dyk totalt och det gick bra. När det var dags att gå upp skulle David hoppa upp på kanten istället för att göra som alla andra och anväbda stegen... Jag har nog aldrig skrattat så mycket och så länge i hela mitt liv! Badshortsen åkte ner och nästan hela rumpan syntes, tur att man är lättroad! Jag tror faktiskt att han tyckte det var lite pinsamt, och han som inte brukar tycka nåt är pinit... Och efter rump-flashen och duschen så pinkade Matheo ner hela David och hans kalsonger, så det var bara att gå och duscha igen och åka hem utan kallingar!


Matheo fick diplom för "Flitigt plaskande och lekande med badankor och full fart i simringen".


Så nu är det sommaruppehåll och de kör igång igen till hösten med fortsättningskurser, vi får se om vi ska gå, jag tror inte det. Rådet vi fick var att under sommaren köra på med "Här kommer vattnet" under sommaren och undvika pooler som är under 30 grader.


Abbiamo appena torno a casa da ultimo la lezione babysim. Matheo sonno come uno stock adesso, vedremo quanto tempo dura ... Oggi è stato con David, che ha reso mille volte più facile fare tutti gli esercizi più che potremmo entrambi sparare e sparare. Ha spinto a noi per gli esercizi che abbiamo imparato e che ha spinto dyken esercizio n. 2 oggi, che è stata buona, perché allora egli non ha Matheo diventare stanchi. Ci sono state un totale di tre immersioni ed è andata bene. 


Così ora è estate e che guida il backup e il funzionamento entro l'autunno con una maggiore formazione, vedremo se dobbiamo andare, non penso così. Il Consiglio abbiamo ricevuto è stata che durante l'estate con l'esecuzione in "Qui viene l'acqua" in estate ed evitare la piscina, che è inferiore a 30 gradi.

EM

Av Mary - 9 juni 2008 20:57

Just nu spelar Italien-Nederländerna, gissa om stämningen är hög här hemma!! Matheo sitter i knät på pappa och kikar på storbildstv´n , vägrar att sova. Det kanske blir en liten fotbollskille av honom... Än så länge har det inte hänt mycket i matchen, vi får se hur det slutar.... Jag hoppas på italiensk vinst så kvällen fortsätter vara lugn! Givetvis har Daid beställt ett Italienset till Matheo...


Adesso gioca Italia-Paesi Bassi, indovinare se l'atmosfera è alto qui a casa! Matheo sedersi sul ginocchio sul padre e sulla kiker TV, rifiuta di sonno. Potrebbe essere un po 'di calcio ragazzo da lui ... Finora non è accaduto molto nel gioco, vedremo come finisce .... Spero di profitto per l'italiano come la sera continua ad essere la calma! Naturalmente, David ha ordinato un Italienset a Matheo ...

Av Mary - 9 juni 2008 19:01

Vi gav precis Matheo sin första smakportion av havregröt, det verkade slinka ner. Inte som broccolin att han kräktes upp både den och mjölken. Nu har han börjat slå på tangenterna till tangentbordet, vilket gör det väldigt svårt att skriva... Tillbaks till gröten... Jag hade gjort iordning en tallrik gröt och han fick i sig i alla fall två matskedar, vilket inte var så dåligt med tanke på att det var första gången. Man kan ju alltid göra gröten lite roligare med någon fruktpuré till, jag smakade på gröten och den smakar som välling, inte alls så gott med andra ord... David tittade på gröten och sa att han inte skulle tvinga sin son att äta det där när han blev större... Nej det får vi hoppas, då blir det riktig mannagrynsgröt... En stor favorit!


Abbiamo appena Matheo ha dato il suo primo smakportion di havregröt, sembrava scivolare verso il basso. Che non broccolin che egli sia vomitato e latte. Ora, egli ha iniziato a girare le chiavi della tastiera, il che rende molto difficile scrivere ... Torna a gröten ... Avevo fatto la ciotola di porridge, ed è stato, di per sé, in ogni caso, due cucchiai da tavola, che non è stato così male visto che era la prima volta. Si può sempre fare gröten un po 'più divertente con una purea di frutta, ho assaggiato a gröten e che come gruel gusti, non a tutti così bene, in altre parole ... David gröten guardato e ha detto che egli non avrebbe vigore il figlio a mangiare lì, quando diviene più ... No, ci auguriamo, cioè quando il vero mannagrynsgröt ... Un grande preferito!

Av Mary - 9 juni 2008 18:56

Idag träffades vi i mammagruppen för barnvagnsrally, vi blev åtta morsor med barn som barikaderade trottoarerna. Vi lyckades hitta ett café i Liljeholmskajen som inte hade fullsatt i lunchrusningen, vi in med alla åtta (!!) barnvagnar och ägaren var så glad att se oss och hjälpte till med parkering av alla barnvagnar. Det kallar jag service, vissa ställen får man inte ens ta in barnvagnar på... Dit ska jag helt klart gå igen! Dessutom hade de god sallag, jag åt pastasallad med ost och skinka med tzatziki, mycket gott faktiskt!

Av Mary - 9 juni 2008 00:35

...glömde skriva att jag la till vännen från förr på Facebook utan att svara på meddelandet. Lite senare skrevs det på min sida och då kändes det som jag var tvungen att svara, vilket jag också gjorde. Så så blev det med det!

Av Mary - 9 juni 2008 00:32

Jag var precis ute med Stella för sista pinken, när vi kom utanför porten, tro´t eller ej, blåste vindarna och luften kändes som om hösten var här! Det kanske är lite väl tidigt och för hoppningsvis inte särskilt troligt med tanke på att det inte ens varit midsommar än. Jag hoppas iaf på lite regn så jag slipper gå omkring och vara allmänt ofräsch mest hela tiden! Idag på eftermiddan så var hela kroppen klibbig och jag ville bara

duscha, duscha, duscha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards