Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Mary - 2 juni 2008 16:58

I lördags när vi var hemma hos mormor och morfar på lunch så fick Matheo broccolipuré som jag gjort själv enligt recept från BVC. Han verkade inte vara alltför förtjust i det, majspurén tycker han om och gapar som en fågelunge efter mer. Men broccolin var alltså ingen höjdare! Idag provade jag igen och hade lite mer smör i, men han kvälde och spottade ut, tillslut kräktes han. Så ingen mer broccoli till David junior, märks ju att han är Davids son, ingen kommer äta grönsaker...


Sabato scorso, quando eravamo a casa del nonno e la nonna a pranzo è stato così Matheo broccolipuré come ho fatto io stesso ricette BVC. Sembrava non essere troppo appassionati di esso, majspurén e credo che un divario agli uccelli di più. Ma è stato broccolin voti! Oggi, ho cercato di nuovo e ha avuto un po 'di burro in più, ma egli kvälde battibecco e, infine, ha vomitato. In modo non più di broccoli a David junior, segnate naturalmente, che egli è il figlio di Davide, nessuno potrà mangiare la verdura ...

Av Mary - 2 juni 2008 13:58

Nu undrar ni säkert om jag har gått och blivit tokig... Varför skriver hon både på svenska och italienska, förklaringen är enkel; det är bara för att släktingarna i Italien ska förstå.

Av Mary - 2 juni 2008 13:01

Nu har vi tagit bort liggvagnen och åker/kör sittvagn istället. Matheo verkar mycket nöjd med det beslutet eftersom han vill se allt runt omkring. Plötsligt kändes han så mycket äldre och större, det är lite läskigt att det går så fort ändå. Jag vill vara hemma med honom för alltid och att han ska vara liten länge till,

men det är väl bara att inse att snart går han i förskolan...



Adesso, abbiamo rimosso traversine di viaggio e / coro posti a sedere. Matheo sembra molto soddisfatto della decisione, perché vuole vedere tutto attorno. Improvvisamente si sentiva in modo molto più antica e più grande, c'è poco läskigt che le cose vanno più velocemente in ogni caso. Voglio essere a casa con lui per sempre e che egli dovrebbe essere poco più a lungo, ma è solo corretto riconoscere che, una volta che si reca in vivaio ...

Av Mary - 2 juni 2008 12:55

De senaste dagarna har jag lagt märke till att grannskapets hanhundar plötsligt fått upp ögonen för Stella som de inte haft tidigare. Jag misstänkte genast att det var dags för ett löp, och mycket riktigt, igår kväll så började hon löpa. Vi kunde inte hitta hennes lilla trosa så jag var tvungen att ta ett par av mina mormorstrosor (som David säger) och sätta på henne. Vips så hade hon dem på sig och kände sig nog inte helt tillfreds. Det är inte varje dag man ser en hund i spetstrosor...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards