Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

1:a maj, demonstrationernas dag

Av Mary - 1 maj 2008 11:10

Jag har inte riktigt förstått mig på 1:a maj... Kan någon förklara för mig varför det ska demonstreras?! Och varför tog man inte bort denna dag som röd dag när nationaldagen blev helgdag?!?! De har ju iaf inte vädret på sin sida... Det ligger regn i luften... Har regnat/duggat hela kvällen.


Det enda jag skulle kunna tänka mig att demonstrera mot är att jag är sugen på sol & bad nu. Att ligga på en underbar strand någonstanns vore inte helt fel och äta lite god mat, det kurrar visst lite i kistan!

Man vågar ju inte visa denna bleka kropp offentligt, alla skulle bli bländade så jag måste skynda mig iväg och shoppa lite brun-utan-sol... Just det det var ju 1 maj, det kanske inte ens är öppet-nåt måste ju va öppet! Måste kika om jag kan hitta någon klänning till dopet också. eventuellt kika på ett par skor också... Sen bär det av till mormor och morfar för en bit mat...

 
 
Charli

Charli

1 maj 2008 11:25

Det är viktigt att vara med på första maj eftersom man visar det stöd som de människor stred för, för ca hundra år sen. De stred för att du ska få vara mammaledig, för att få semester, för att inte behöva jobba dygnet runt på nästan ingen lön alls, de stred för att du ska kunna ha ett hem att bo i, de stred för dig och ditt barn.

http://wordsbyc.wordpress.com

 
Ingen bild

ihuvudet padendarmary

1 maj 2008 17:16

Så fick jag äntligen ett svar på min fråga om varför man demonstrerar på 1 maj av en snäll herre, eller kanske en kvinna. Tyvärr blev jag inte mycket klokare. För mig och i de situationer som jag hamnat i så har inte facket kunna hjälpa till ett dyft! Man kan inte förlita sig på att få hjälp utan får själv se till att det händer något.
Visst jag är väldigt tacksam för föräldraledighet, semester, att jag får lön o.s.v men ändå känns det som att man demonstrerar mot sig själva denna underbara dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards