Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Mary - 3 oktober 2008 12:50

-kex??? Eller mamma-kex som David säger. Inte Matheo iaf... Han bara ÄLSKAR de små torra kexen! Och gissa vem som kommer farandes tvärs igenom halva lägenheten för att få sig en smakbit, ja alldeles rätt, Stella...

Jag hade även med ett paket till Annette i tisdags och Leon är också helt såld! Jag tror att det var tack vare kexen som han tyckte så mycket om mig och vi gosade och gosade och gosade...

Av Mary - 3 oktober 2008 11:43

Idag blir det ju sunk-hak med Katarina...


Ingredienser

12 st små köttbullar
200 g passerade tomater
0.5 dl Italian tomato
0.5 kruka färsk basilika
100 g mozzarella
salt

Italian tomato 1 sats
1 dl balsamvinäger
2 msk tomatpuré
0.75 dl vatten
2 st finhackade vitlöksklyftor
1 msk honung
0.5 msk torkad basilika
0.5 dl olivolja
salt och svartpeppar


Gör så här

1. Italian tomato-essens: Rör ihop alla ingredienser utom olivolja i en skål. Häll sedan sakta ner oljan under omrörning. Smaka av med salt och svartpeppar.

2. Sätt ugnen på 200 grader.

3. Blanda passerade tomater med Italian tomato-essensen och hackad basilika.

4. Smaka av med salt.

5. Lägg köttbullarna i en ugnsfast form och häll över tomatsåsen.

6. Skiva mozzarellan och lägg den på toppen.

7. Gratinera i ugnen i 8–10 minuter, tills osten blivit gyllenbrun.

Av Mary - 3 oktober 2008 11:19

Jag vet inte om det är jag som är kräsen eller om kvalitén på de framkallade bilderna är helt åt hilsike... Nej nu ska jag inte vara blyg och försiktig.


JAG VET ATT JAG ÄR KRÄSEN & OM JAG BETALAR FÖR NÅT SKA DET HA ETT VISST RESULTAT.


Jag hade gjort tackkort och skickat efter på ett visst företag, behöver inte skriva vilket alla förstår nog ändå, och när de damp ner i brevlådan så höll jag på och hoppa ur kläderna av förtvivlan hur dåliga de var! Hur kan man skicka ut något så dåligt till kunder? Resultatet var inte ens i närheten av min ursprungsfil och jag känner inte att jag kommer att reklamera ut det blir att jag kommer göra tackkorten hos någon annan, någon som gör korten direkt när jag är med!! Om jag får skulle jag gärna göra dem själv...


Jag hade även gjort lite vanliga kopior och de flesta var under all kritik! Hudfärgerna var minst sagt märkliga! Jag såg ut som en vaxdocka/nån som somnat i solduschen eller nåt... Som sagt inga mer beställningar därigenom!


Jag har hittat ett ställe som är intressant och när jag ringde var mannen i andra änden mkt tillmötesgående och ville verkligen hjälpa mig efter jag berättat det hela... Jag ska åka dit så får jag äntligen mina tackkort!

Sen fick jag även ett erbjudande på mailen av Vagabond, man fick betala 300 kr och du får 600 kr tillgodo att handla för hos Photohome, inte illa värt att prova ialla fall...

Av Mary - 3 oktober 2008 11:10

Igår tog jag Matheo till sjukgymnasten igen. Vi har ju gått där några gånger sedan han var ca 3 månader. Anledningen är att han har haft svagare muskler och är stelare/inte lika rörlig på ena sidan av nacken, vilket gjorde att han gärna lutade huvudet åt ena hållet. Vi har haft en hiskerligt massa övningar för oss, jag har kånkat runt på honom i alla möjliga konstiga vinklar och jag har även stretchat hans nackmuskler... Det var lite läskigt när han var så liten kan jag säga och nu har jag ett ännu större problem, han tillåter inte det längre eller så ligger han inte still...


Igår sa iaf sjukgymnasten att allt såg så bra ut och hon var så glad att se honom igen (Jag tror faktiskt att de andra sjukgymnasterna var lite sotis på henne som fick en sån liten goding till patient och inte gamla gubbar och gummor med ryggproblem och allt vad det nu kan vara). Hon gjorde lite övningar med honom och tyckte allt var bra, vi ska försöka med stretchingen lite mer och en övning där han stärker nackmusklerna lite mer och sen behövde vi inte komma tillbaka förrän i januari när han fyller 1 år. SKÖNT!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards