Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Sjukgymnasten

Av Mary - 3 oktober 2008 11:10

Igår tog jag Matheo till sjukgymnasten igen. Vi har ju gått där några gånger sedan han var ca 3 månader. Anledningen är att han har haft svagare muskler och är stelare/inte lika rörlig på ena sidan av nacken, vilket gjorde att han gärna lutade huvudet åt ena hållet. Vi har haft en hiskerligt massa övningar för oss, jag har kånkat runt på honom i alla möjliga konstiga vinklar och jag har även stretchat hans nackmuskler... Det var lite läskigt när han var så liten kan jag säga och nu har jag ett ännu större problem, han tillåter inte det längre eller så ligger han inte still...


Igår sa iaf sjukgymnasten att allt såg så bra ut och hon var så glad att se honom igen (Jag tror faktiskt att de andra sjukgymnasterna var lite sotis på henne som fick en sån liten goding till patient och inte gamla gubbar och gummor med ryggproblem och allt vad det nu kan vara). Hon gjorde lite övningar med honom och tyckte allt var bra, vi ska försöka med stretchingen lite mer och en övning där han stärker nackmusklerna lite mer och sen behövde vi inte komma tillbaka förrän i januari när han fyller 1 år. SKÖNT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards