Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Mary - 1 januari 2009 18:40

Matheo fick hur mycket som helst i julklapp men vi tänkte ändå att han skulle få skriva en önskelista, FNISS.


Ks Kids Bowlingset


Ks Kids, bowlingset




Mega Bloks Nalle Puh tågbana



Min första keyboard, så han kan bilda ett eget band hahahaaa



Bultbräda, Lille Skutts är rolig med morötterna


Kärnan, Bamse, Lille Skutts bultbräda i trä



Nattlampan, Lumilove Bamboo the Panda




Det tunnaste, tunnaste av täcken till spjälsäng som finns (Matheo tycker inte om att det är varmt). Detta finns på Babyland; RÄTT START, ISTOPPSTÄCKE TUNN 100X130

Av Mary - 1 januari 2009 18:39

Det är samma sak varje år... Nu ska man alltså säga och skriva 2009. Nyårsfirandet var lugnt för vår del, vi var hemma själva och åt gott och tittade på TV bara. Menyn bestod av hummer till förrätt och potatisgratäng med inbakad oxfilé till huvudrätt, efterrätt blev det ingen men det gjorde inte så mycket för vi var så mätta efter den otroligt gräddiga potatisgratängen! Ingen fettsnål grädde här inte!! Till maten dracks det drink, varken vin eller champagne... Inte ens vid 12-slaget! Vi hade chips och dip som vi inte rörde så det finns kvar till ikväll om vi blir sugna...


Stella var rädd som tusan, men höll sig lugnare än förra året då hon sprang runt som en galning i hela lägenheten. I år gick hon in och lade sig i badrummet när det började skutas och kom ut emellanåt men försvann in dit lika fort igen när de började skuta. Man kan säga att hon låg där inne från klockan 5, stackarn! Jag försökte ta ut henne vis 4 men hon vägrade, inte ens en pink blev det. När David tog ut henne efter maten pinkade hon iaf men ville sen gå in. Vi 12-slaget så låg hon inne i badrummet på filten vi lagt ut och sov, det var inte så mycket raketer i närheten så det gick förvånansvärt bra faktist till vår stora glädje.


Matheo hade också lite svårt att få ro, han vaknade av raketerna flera gånger men sov sig igenom sitt första nyårs-12-slag! Så inga raketer fick han se... Däremot fick han smaka på pappas hummer och potatisgratäng. Hummern verkade inte vara så god medan potatisgratängen gick ner.


Så till sist:


GOTT NYTT ÅR TILL ALLA ER SOM GÅR IN OCH LÄSER MIN BLOGG OCH HOPPAS NI ÅTERKOMMER UNDER 2009.


Av Mary - 1 januari 2009 18:38

...och är så tacksam för allt han fått! Han verkar gilla el-gitarren och bilarna som låter värst mycket... Till Stellas stora förtret.

Av Mary - 1 januari 2009 14:01

Nu har jag precis lagt in den sista begäran om föräldraledighet hos försäkringskassan, det känns ärligt talat inget vidare. Ja, ja jag vet jag ska ju inte börja jobba i morgon men det känns så definitivt nu att jag inte kommer vara hemma för alltid med vår lilla prins. Jag kommer verkligen sakna det och önskar att det skulle finnas mer tid för familjen...


Jag börjar jobba 3 dagar per vecka i mars när vi kommer hem från resan. Jag hoppas att det kommer lösa sig till det bästa och jag ska kontakta min nya chef och få till ett möte nu i januari så vi kan planera min återkomst, hahahaa. Sen ska jag väl ta lite semester i sommar också, och eftersom jag bara jobbar 3 dagar per vecka så blir det ku inte så många dagar som försvinner om jag tar ut 4 veckors semester... Sen måste jag ju veta när inskolningen blir och hur den går till, för där kommer det ju också försvinna några dagar antar jag. Hoppas verkligen på att vi förskolan här i huset, det skulle vara så praktiskt, och så ska jag investera i en cykel så jag snabbt kommer till och från jobbet hem till prinsen igen... Vilket påminner mig att jag redan nu ska kika på blocket om det finns någon bra till salu. Eller de kanske bara säljer stulna där??


_____________________________________


...Jag var inne och kikade på blocket. Man får räkna med mellan 1 500-2 500 för en sån cykel jag vill ha och i bra skick. Men det tjänar jag snabbt in med tanke på SL-kort och framför allt all tid jag kommer spara! Dessutom får jag ju motion på köpet! Så det låter som en bra investering...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards