Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Va tiden går!

Av Mary - 29 april 2008 22:53

Snart är det 4 månader sedan vår prins såg dagsljus för första gången... Jag har varit hemma i 5 månader snart, det känns snarare som en månad, kanske två på sin höjd. Paniken närmar sig med stormsteg nu, snart har jag varit hemma halva tiden och snart är det dags för tidiga mornar för att lämna på dagis, nej förlåt förskola heter det ju numera, och sedan  gå till jobbet... Inget jag ser fram emot direkt, jag vill vara hemma länge, länge! Jag har verkligen fått mersmak för föräldraledigheten! Men nu ska jag inte tänka på det & stressa upp mig i onödan, utan bara njuta av varje sekund som jag har med prinsen!


Idag var prästen hemma hos oss för dopsamtal. Vi fikade & gick igenom dopet, vilka som ska vara gudföräldrar, vilka psalmer vi ska ha osv. Hur vet man vilka man ska ha?? Jag kan inga psalmer, den enda jag kan säga att jag minns från konfirmationen är Tryggare kan ingen vara. Tillslut blev det Det gungar så fint och Du vet väl att du är värdefull. Jag är helt bestämd på att vi även ska ha Cecilia Wennerstens Det vackraste, jag har ingen som kan tänkas sjunga den, så imorgon måste jag ringa kyrkan och fråga om det finns någon de kan rekommendera, någon som är bra, så låten inte förstörs och som inte kostar en förmögenhet! Man är ju inte direkt gjord av pengar nu... Hoppas att det löser sig, annars måste det bli en till psalm...


Nu vaknade prinsen, han är väl lite hungrig igen antar jag, det lilla matvraket! Skriver mer snart...

 
 
Ingen bild

Annette(Fuji)

6 maj 2008 10:42

Jag kan ju ställa upp o sjunga annars om ni ej hittar ngn som passar :-) Men jag e DYR! Hahahahahahahahahahaha PAAAAAAAAAAAAAASS (engelska uttalet)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards