Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Hur snäll och hjälpsam kan man va egentligen??

Av Mary - 24 november 2008 17:24

Jag var nyss ute med Stella, Matheo och barnvagnen, vilket inte är lätt när det inte är plogat på trottoarerna och det är minst 10 cm snö! Jag mötte grannen som kom med bilen och hon såg hur jag slet mig fram. Det var som värsta träningspasset för hela kroppen, jag är t.o.m svettig! Det blev en kortare prommis idag eftersom jag inte kunde ta mig fram ordentligt, vem ansvarar egentligen för plogning och skottning?!? Vem framför man sitt missnöje till... Hahahaa jag är inte fullt så arg som det kanske låter. Väl hemma så mötte jag samma granne igen, hon frågade snäll som hon är hur det gick att gå ut med båda och jag svarade att det skulle gå bättre om det var plogat. Hon tyckte att jag skulle ringa på hos dem nästa gång jag behövde hjälp att ta ut Stella så skulle någon av hennes (4) döttrar ta ut henne. Mmmm hon är för snäll den här grannen, hon erbjuder alltid hjälp. Det är även samma granne som Stella fick älgbenet av. Sånna grannar växer inte på träd!! Hur snäll och hjälpsam kan man va egentligen??


 
 
kimmsa

kimmsa

24 november 2008 20:22

Du kan ringa kommunens växel och be att få bli kopplad till den som har hand om felanmälningar vad gäller utomhusmiljöer i din kommun (typ vägar, parker mm). Det är min mammas jobb att ta emot dessa samtal i den kommun där jag bor - hon har haft en mycket hektisk dag idag om man säger så... :)

http://kimmsa.bloggagratis.se

 
ihuvudetpadendarmary

ihuvudetpadendarmary

24 november 2008 21:32

Tack för tipset! Ja jag förstår att hon har att göra, värsta kaoset!!

http://ihuvudetpadendarmary.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards