Alla inlägg den 12 november 2008

Av Mary - 12 november 2008 10:55

Så här i höstmörkret saknar man lite mysfaktorn med öppna spisar, vi hade en när jag växte upp och den brasan brann tamme tusan jämt! Det var så mysigt och ligga och titta på tv framför en varm knastrande brasa. Nu när man bor i lägenhet saknar man det och det finns ju riktigt snygga alternativ nu. När det blir hus hoppas jag på både riktig och en sån...

Av Mary - 12 november 2008 09:51

Igår var det visning igen på huset som vi skulle kunna tänka oss. Idag var jag tvungen att gå in och följa budgivningen på nätet. Utgångspris var 3 950 000 och nu är budet 3 700 000, vilket också var det enda bud som kommit in. Ska bli spännande och se vad det hamnar på. När vi kommer hemn från resan så ska vi ta tag i det här ordentligt och se om vi kan hitta något intressant och som vi har råd med. Jag skulle behöva byta jobb eller få en rejäl löneförhöjning om man ska ha råd att köpa hus med dessa priser!

Av Mary - 12 november 2008 09:31

I förrgår var jag lite sugen på något på kvällen (som vanligt) och vi hade inget gott hemma så det fick bli ett bak helt enkelt. Jag bestämde mig för att göra kladdkaka, David hade köpt någon äcklig variant när vi var och handlade i helgen som inte alls var god. Jag smällde ihop smeten i ett kick och kastade in kakan i ugnen... Och vilken kaka sen! Smaskens! Hur gott som helst! Jag levde på kladdkaka när jag var mindre, det var det enda jag bakade och tyckte var gott... Igår eftermiddag åt jag upp sista biten av kakan, då hade David fått smaka en bit. Kändes mindre bra att jag ätit upp hela kakan själv och dessutom på mindre än 24 timmar... Bulimi-varning! Men när jag precis smällt i min hela kakan sa David att jag hade fått smal ben. BEN av allt!!! Visst nu har jag gått ner alla graviditetskilon, men jag tränar ju inte lika mycket som förut, vilket betyder mindre muskler/mindre vikt och kroppsformen kommer nog aldrig hitta tillbaka känns det som. Allt sitter på lår, rumpa och mage... Men jag ska ju inte säga att jag jobbar så hårt på att gå ner i vikt med tanke på kladdkakan... Hahahahaa... Men det kändes bra iaf att han sa att jag hade fått smala ben. Vem skulle inte ta det som en komplimang?!? Tack, älskar dig, love!


Nåja, slutskrivet om detta åter till receptet på kladdisen:

2 ägg

1 dl smält smör

1½ dl vetemjöl

4 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt

3 dl socker

1-2 dl valnötter


Ugnen på 175 grader och låt den stå i 20-25 minuter, kakan ska vara riktigt kladdig när man tar ut den för bästa resultat. Tycker ni inte om detta då...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards