Alla inlägg den 19 november 2008

Av Mary - 19 november 2008 20:53

När vi skulle ut på kvällsprommisen så var det lite snö på backen. Stella älskar verkligen snö och blir helt tossig och skuttar runt som en tok. Man blir lite full i fniss av att se henne i snön. Hoppas att det blir lite snö så vi kan leka och åka lite pulka med Matheo. Vi tänkte att hon ska få testa att dra honom i pulka, då borde hon bli trött!

Av Mary - 19 november 2008 16:09

Ska Matheo bli brandman måntro??? Han gillar den lilla klockan längst fram på bilen och plingar i den så det tjuter i öronen på Stella (och mamma). När han sitter på den så kommer han inte riktigt fram, han når ner med fötterna men har nog inte riktigt förstått att han måste skjuta ifrån för att ta sig fram. Däremot tycker han att det är roligt att gå med brandbilen som en gåvagn, den har så bra rails längst bak som han tar tag i och så reser han sig upp och går med den framför sig! Han är sååå duktig och gör både mamma och pappa vääääldigt stolta!!


Jag var på jobbet och hälsade på idag, har ju börjat att planera hur jag ska göra med föräldrapenning, vårdnadsbidrag, semester, arbetstider och gud vet allt... Inte lätt det där, SGI och vet inte allt vad de heter. Men nu tror jag att jag har allt klart för mig hur vi ska göra för att få mest pengar...


Efter besöket på jobbet så kom älskling och hämtade upp oss i Liljeholmen och vi åkte till Kungens Kurva för att gå på Toys R us, vi skulle köpa och titta på lite julklappar till Matheo. Vilken djungel! Där finns det ALLT och lite till! David ville köpa bilbana, men jag tycker att Matheo är lite för liten för det, han måste ju få presenter som han kan ha nu - inte om 7 år!! Jag köpte iaf en bil som åker och låter när man trycker på den och så en lastbil med mega bloks i. Bra början på mega blokssamlingen.


Sen gick vi även till Davids favoritställe, IKEA, han skulle köpa lite saker till företaget. Som vanligt var en av sakerna han skulle ha slut, bittra miner vill jag lova!


Men när vi kom hem låg det ett paket innanför dörrem från attitude.se, jag förstod direkt vad det var och slet upp kuvertet. Och visst blev den bra!!! Jag gav sica-tröjan till David och han blev så nöjd men ville gärna att Matheo skulle ha sin på sig också. Tyvärr har den inte kommit än, det kan nog ta upp till nån vecka till. Kort kommer inom kort (hahahahaa) på mina små ögonstenar!

Av Mary - 19 november 2008 09:16

...idag blir det en tur till jobbet och hälsa på. Så får vi se vad som hänt under tiden jag varit borta. Mer info om det lite senare...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards