Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Världens godaste kladdkaka-varning för bulimi!

Av Mary - 12 november 2008 09:31

I förrgår var jag lite sugen på något på kvällen (som vanligt) och vi hade inget gott hemma så det fick bli ett bak helt enkelt. Jag bestämde mig för att göra kladdkaka, David hade köpt någon äcklig variant när vi var och handlade i helgen som inte alls var god. Jag smällde ihop smeten i ett kick och kastade in kakan i ugnen... Och vilken kaka sen! Smaskens! Hur gott som helst! Jag levde på kladdkaka när jag var mindre, det var det enda jag bakade och tyckte var gott... Igår eftermiddag åt jag upp sista biten av kakan, då hade David fått smaka en bit. Kändes mindre bra att jag ätit upp hela kakan själv och dessutom på mindre än 24 timmar... Bulimi-varning! Men när jag precis smällt i min hela kakan sa David att jag hade fått smal ben. BEN av allt!!! Visst nu har jag gått ner alla graviditetskilon, men jag tränar ju inte lika mycket som förut, vilket betyder mindre muskler/mindre vikt och kroppsformen kommer nog aldrig hitta tillbaka känns det som. Allt sitter på lår, rumpa och mage... Men jag ska ju inte säga att jag jobbar så hårt på att gå ner i vikt med tanke på kladdkakan... Hahahahaa... Men det kändes bra iaf att han sa att jag hade fått smala ben. Vem skulle inte ta det som en komplimang?!? Tack, älskar dig, love!


Nåja, slutskrivet om detta åter till receptet på kladdisen:

2 ägg

1 dl smält smör

1½ dl vetemjöl

4 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt

3 dl socker

1-2 dl valnötter


Ugnen på 175 grader och låt den stå i 20-25 minuter, kakan ska vara riktigt kladdig när man tar ut den för bästa resultat. Tycker ni inte om detta då...


 
 
kimmsa

kimmsa

12 november 2008 17:53

Det var ju snällt att han fick smaka EN bit i alla fall ;)

http://kimmsa.bloggagratis.se

 
ihuvudetpadendarmary

ihuvudetpadendarmary

12 november 2008 20:40

Jaaaa, bättre än inget...
; )

http://ihuvudetpadendarmary.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards