Alla inlägg den 18 april 2008

Av Mary - 18 april 2008 20:55

Idag var hela familjen Elviersson-Sica på en dagstur till Mariefred, pappa David skulle fota drottning Silvia när hon delade ut "The World Children's Prize for the Rights of the Child" på Gripsholms Slott. Jag ville givetvis följa med för att ta med bebisarna på prommenad, det är ju faktiskt roligare att gå där man inte är så ofta! Mariefred är ju så mysigt också.


Medan pappa var inne och fotade i slottet gick jag in mot hamnen och den gamla staden, i hamnen tänkte jag att jag skulle passa på att fota lite i det vackra vädret. I hamnen så fanns det en liten strandremsa där jag tänkte att lilla puppan skulle få bada tassarna lite. Det kom en båt som tutade och gjorde en hel del vågor, detta skrämde livet av puppan som slet sig ifrån mig ut på den stora parkeringen. Tur att det inte var sommar och en massa bilar och folk. När båten slutat tuta och vågorna avtagit så kom Stella springandes emot mig med svansen mellan benen. Och jag som trodde att jag skulle få springa halva Mariefred runt för att få tag i henne. Ibland är hon riktigt duktig och vet vad hon ska göra!

Av Mary - 18 april 2008 18:55

Matheo har inte bajsat på över en vecka. Jag kan villigt erkänna att jag varit lite orolig, det låter ju inte särskilt nyttigt att inte bajja... Men vår distriktssköterka Anita säger att det inte är någon fara. Jag har provat en del knep och råd som jag fått men inget verkar funka på stackars Matheo. Men så läste jag på vårdguidens hemsida att päronmos skulle kunna göra susen.

Jag började ju bli halvt desperat och kilade givetvis iväg till affären för att inhandla päronmos, vi gav honom det och han verkade tycka om det. Han tyckte nog att det var lite surt men det slank ner. Stella var nog mest nyfiken och sugen på moset och slickade sig om munnen.

Av Mary - 18 april 2008 00:14

Idag fick Matheo lite päronmos som smakportion för att se om han kan få igång magen igen. Han har inte bajsat på en vecka...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards