Alla inlägg under december 2008

Av Mary - 4 december 2008 20:14

Idag damp det första julkortet ner genom brevinkastet. Vi har finulat och funderat på vad vi ska göra i år, förra året blev det ju Stella med en tomtedräkt framför julgran och julklappar. Det var ett uppskattat kort och det värsta är att man får ju lite prestationsångest, för man vill ju alltid överträffa det man redan gjort! Och i år kan vi ju faktist göra det, med råge också, för nu har vi ju Matheo också. Snart ska de postas och den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge, eller hur var det egentligen?!?! När alla fått korten så ska jag ladda upp en bild även här.


Av Mary - 3 december 2008 21:25

Matheo har ju suttit, krälat, krypit väldigt länge nu och det känns som att det borde vara dags för honom att ta sina första egna steg. Vi övar och övar varje dag.


Han reser sig utan problem mot det mesta

Han kan gå om man håller bara en hand

Han går längs med väggar

Han går hur lätt som helst med brandbilen han fick av morbror Pierre med familj

Han drar babygymet efter sig som stöd när han går

Han har tagit tre steg på egen hand med lära-gå-vagnen

När han står och håller i sig i nåt och man ska lyfta honom släpper han innan jag fått tag i honom 

Han går med sin barnvagn

Han står och håller sig i snurrande kontorsstolar...


...Så visst borde han väl gå snart?!?


Av Mary - 3 december 2008 21:16

Idag när vi skulle åka och handla så kräktes Matheo i bilen igen. Jag hoppas verkligen inte att han kommer att bli lika åksjuk som jag var, och är för den delen. Tro´t eller ej men jag började må illa på t-banan häromdagen! Jag vet inte om det berodde på att jag kanske inte var helt återställd från kräksjukan (eller va det nu va). Jag tyckte att David ändå körde försiktigt den här gången... Det känns hårt om det ska bli kräks varje gång vi ska åka bil. Hela lunchen kom upp! Jag hade haft tvättstugan på morgonen och var precis klar när detta hände, och givetvis var tvättstugan uppbokad hela kvällen. Så det blev till att tvätta väst, fleece, jeans och bilbarnstol i badkaret för att få bort det värsta så kan jag boka upp en tid så fort som möjligt.

Av Mary - 3 december 2008 21:07

Mamma

Pappa

Vovven

Stella

Lampan

Kom

Nam nam

Välling/lälling

Vinka

Bollen

Tiger (Nalle Puh)

Hissen

Hej hej/hejdå (då vinkar han)


Han pratar inte så mkt än, just nu är det mest pappa hela tiden, allt är pappa. Kan det vara så att de ord han kan säga går i perioder, hn har ju tidigare sagt mamma och ma-pa, vilket jag tycker är ett mysigt ord! Förutom pappa är det mkt lalla-lala-laa hela tiden med tungan, han är så söt när han pratar så!!

Av Mary - 3 december 2008 20:56
MySpace Comments

Ja, det är frågan det... Vi brukar ju ha julgran, förra året hade vi världens finaste, och största, kungsgran. Vi var lite oroliga då att Stella skulle äta på den och ha sönder julgranskulorna men hon var jätteduktig, inte en enda kul gick sönder!! Imponerande! I år däremot är frågan hur vi ska göra. Matheo kommer väl välta omkull hela granen med kulor och allt när han ska resa sig mot den... Dessutom så är frågan var tusan den ska stå med tanke på att vi ska fira jul hemma hos oss i år. Först tänkte jag att vi inte skulle h någon gran (endst med tanke på platsbristen) och nämde det för morfar som inte alls tyckte om den tanken. Hans kommentar var "Alla barn i den här familjen är uppväxta med julgran och det ska Matheo också bli". Och visst jag håller med honom. Jaha, vi får helt enkelt se var granen ska få plats... Vart ska klapparna annars ligga?!?

Av Mary - 3 december 2008 09:47
MySpace Comments

...pussar & kramar. De här vill jag ge till en speciell person som sagt att hon behöver det... Men givetvis får alla som vill ta åt sig!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards