Alla inlägg under december 2008

Av Mary - 17 december 2008 15:33

Igår kväll somnade Matheo i sin säng med vällingen vid klockan åtta, det är skönt att få lite egen tid på kvällen när man är trött efter en låååång dag. När jag gick och lade mig vid halv tolv så hade han inte vaknat en enda gång, annars brukar han göra det, minst en gång iaf. Jag somnade nästan med detsamma och vaknade inte förrän klockan var fem av att Matheo var vaken och ville ha välling. Han fick den och somnade sen om och vaknade igen när klockan var halv åtta. Det är framsteg det! Och vilken skillnad mot att vakna nästan varannan timme, man känner sig mkt piggare på dagarna och orkar t.o.m av att vara lite social!


Inte för att jag varit det idag... Idag blev det nästan en heldag i tvättstugan, jag håller fortfarande på. Det blir en del tvätt kan man ju lugnt säga. Vilket påminner mig att gå ner och hämta det sista nu innan nästa tvätt-tid börjar...

Av Mary - 14 december 2008 21:32

Ja ni läste rätt! Alldeles nyss när David satt och tittade på TV, jag vid datorn och Matheo höll på och krypa omkring i köket så skulle jag titta till Matheo och kunde inte tro att det var sant! Han stod upp alldeles själv, för egen maskin mitt på köksgolvet med en barnmatsburk i handen! Jag vet inte alls hur länge han stått där i sin ensamhet men klarade iaf av att stå kvar tills jag kom fram till honom. I´m i chock! Så nu är det nog bara fråga om dagar, kanske nån vecka eller så tills han kanske tar sina första steg... Mamma är sååå stolt!!

Av Mary - 14 december 2008 15:49

Idag var vi på kalajs i Åkersberga. Vi fick träffa Ozzy för första gången, en helt galet vild kattunge. Full fart hela tiden! Men det är roligt med djur, inte för att jag är någon vidare kattmänniska, jag är nog t.o.m nästan lite rädd för dem... De är så opålitliga och så gör det djävulskt ont när de sätter klorna i en!

Av Mary - 13 december 2008 15:47

Matheo hade lite svårt att sova igår och i natt. Morgonen började inte så bra den heller, han vaknade tidigt och ville inte sluta skrika. Jag tog honom till vår säng och där kräktes han upp hela flaskan välling han just satt i sig... Sen fortsatte skrikandet hela dagen med avbrott för ett par sovstunder mot normalt en. Hoppas han blir bättre snart!

Av Mary - 12 december 2008 15:39

Idag var vi på ett nästan helt tomt BVC för att väga och ge Matheo vaccin 3. Han skrek som en stuckenm gris när han fick sina sprutor, en i vardera ben. Vi får se om han får några biverkningar denna gång...

Av Mary - 12 december 2008 12:38

Man vet aldrig vad pappa David kommer hem med om man släpper iväg honom till affären själv. Sist blev det en chokladkalender till Matheo. Varje morgon öppnar de en lucka tillsammans och delar på den lilla chokladbiten som ligger i. Nu har Matheo t.o.m börjat att leta upp kalendern och krypa iväg till pappa för att få hjälp att öppna den. Nog gillar Matheo choklad alltid!

Av Mary - 12 december 2008 12:37

Matheo älskar sugrören som finns i understa kökslådan (som vi nu har satt igen). Han tar varje chans han kan få och skriker högt om han inte får smaka på våran läsk... Mest vill han väl tugga på sugrören.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards