Alla inlägg den 17 december 2008

Av Mary - 17 december 2008 15:52

I förra veckan var vi och köpte julgranen som varit ett hett diskussionsämne den senaste tiden. Den har stått på balkongen ända tills idag då jag bestämde mig för att ta in den medan Matheo sov. Jag passade på att sätta ljus och klä den och var nästan helt klar när det verkligen tokringer och knackar på dörren! Jag öppnar och där stod David, ja han hade "nästan glömt" att vi har en son som ALLTID ligger och sover just den tiden han brukar komma hem. Givetvis vaknade Matheo och det blev inget mer sova för honom... Och inte mkt mer gjort för mig heller. Granen är fin och Matheo har fastnat för en speciell kula och ett litet paket som hänger i granen. Han tycker nog att den är väldigt fin för han kan sitta och titta på den och inte ge ifrån sig ett knyst på flera evigheter... Självklart ligger Matheos klappar (som han redan varit och pillat på) under granen och väntar på att tomten ska komma och dela ut dem...

Av Mary - 17 december 2008 15:33

Igår kväll somnade Matheo i sin säng med vällingen vid klockan åtta, det är skönt att få lite egen tid på kvällen när man är trött efter en låååång dag. När jag gick och lade mig vid halv tolv så hade han inte vaknat en enda gång, annars brukar han göra det, minst en gång iaf. Jag somnade nästan med detsamma och vaknade inte förrän klockan var fem av att Matheo var vaken och ville ha välling. Han fick den och somnade sen om och vaknade igen när klockan var halv åtta. Det är framsteg det! Och vilken skillnad mot att vakna nästan varannan timme, man känner sig mkt piggare på dagarna och orkar t.o.m av att vara lite social!


Inte för att jag varit det idag... Idag blev det nästan en heldag i tvättstugan, jag håller fortfarande på. Det blir en del tvätt kan man ju lugnt säga. Vilket påminner mig att gå ner och hämta det sista nu innan nästa tvätt-tid börjar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards