Alla inlägg under september 2008

Av Mary - 15 september 2008 18:53

...från brorsans kamera...

Av Mary - 15 september 2008 18:48

Så länge jag kan minnas har jag hört David prata om "pizzerian i bergen", nu fick vi äntligen ett smalprov på pizzan. Och j den var mycket stooor och goood...


Vi lastade in alla i Fiaten och bussen och körde den slingriga vägen uppför bergen i mörkret... Vi beställde tre stora fmiljepizzor med blandad komplott på, mina favoriter var med skinka och ruccola och den med tonfisk och rödlök, mums!

Av Mary - 15 september 2008 11:47

Jag åkte och lämnade Stella hos mormor och morfar igår kväll så jag skulle slippa gå, dra på och av Matheo en massa kläder, när han är sjuk, grinig och hängig. När jag skulle natta honom igår så somnade han i min famn i soffan och när jag skulle gå in och lägga honom vaknade han direkt och skrek, protesterade högljutt! Det var en som inte ville bli lämnad ensam i sängen! Jag gjorde ett par försök men tillslut sa David att han får sova hos oss i soffan och sen när vi skulle sova så fick han sova emellan oss i vår säng. När jag skulle lägga ner honom på kudden så skrek han, han ville bara känna kontakt med oss hela tiden. När jag tillsist släckte lampan så blev han lite lugnare men vaknade med ett ryck och gallskrek, säkert feberdrömmar... Han lugnade inte ner sig utan jag var tvungen att tända lampan och han tittade mot fönstret halvt i panik. Kanske var det monster där ute, vem vet...


Under natten vaknade han ett par gånger, vet inte hur många gånger, man tappar liksom räkningen efter ett tag och när man är så trött så tror jag att man gör mycket i sömnen också. När han väl vaknade imorse så var han inte lika kokhet som igår, vilket är skönt. Jag tog tempen och den visade 36,5, vilket kändes bra. Men nu känns han lite varm och febrig igen, glansig och hängig på ögonen...

Av Mary - 14 september 2008 23:15

Morgon: 37,3

Kväll: 38,7


Tempen tagen i armhålan där den ska ligga på 36,2.

Av Mary - 14 september 2008 13:15

Matheo vaknade i natt och skrek som tusan, när jag tog upp honom var han kokhet och svetten rann om honom... Feber... Han fick alvedon och somnade om. Hela morgonen har han varit lite trött, kinkig och varm. Jag antar att det är tänderna som gör det, nu är et hela fyra tänder i överkäken som håller på att titta fram, vilken explosion!! Då är det ok att vara lite grinig och inte riktigt på humör...

Av Mary - 14 september 2008 13:03

Bra väder och så en himla massa folk! Vi började helgen med att gå och äta lite grekiskt på fredagen med Mireya och Salle, sen gick vi hem och tittade på film och drack champagne och åt räkor. Värst mysigt!!


Lördagseftermiddagen  spenderade vi hos bror min, stora storebror som jag brukar säga. Vi grillade och åt alldeles för mkt mat, det var supertrevligt! Mamma var med, medan papsen var hemma och vilade efter sin pacemakeroperation, min andra bror, lilla storebror, och hans fru och två av barnen var också med. Vi fick lilla storebrors bilder som han tog i Italien, så snart kommer mer bilder upp på bloggen för de som är intresserade av att se bilder.

När vi kom hem så väntade gudfar med flickvän vid porten, vi hade bestämt att vi skulle dricka vin och spela lite poker. De överraskade oss med blommor och en galen rolig present till Matheo, en hysterisk kyckling. Stella är väldigt intresserad av den... (Men hon är faktiskt väldigt duktig och förstår att alla leksaker inte är hennes, hon håller sig nästan alltid till sina egna)


Nyss gick fru Alm härifrån, hon ringde och ville komma över på en fika. Sånna initiativ gillar vi!! Det måste vi göra oftare!

Av Mary - 11 september 2008 10:16

Det märks främst i hallen. Jag dammsög hela lägenheten igår och idag är det lika smutsigt igen!! Jag var tvungen att ta en vända med "handjagaren" när jag kom in efter morgonprommisen. Stella och barnvagnen är de största bidraget till att det är svårt att hålla rent...


Igår hade jag värsta fixardagen hemma, ungefär så här såg den ut:

Kl. 05:30 Matheo vaknar, jag går upp och han somnar om

Kl. 8:30-9:30 Ute på prommis med Stella & Matheo

Kl. 10:00 Sen frukost

Kl. 11:00 Försöker natta Matheo som är supertrött

Kl. 11:05-11:20 Plockar ihop och städar

Kl. 11:20-12:00 Dammsuger hela lägenheten, ja medan Matheo sover

Kl. 12:00 David kom hem, jag börjar med lunchen

Kl. 13:00 Lunch för hela familjen

Kl. 13:20 Plockar ihop disken och sätter på diskmaskinen

Kl, 13:30 Klär på Matheo & mig & prommenerar till Midsommarkransen

Kl. 13:45 Träffar mammorna & går till öppna förskolan

Kl. 15:30 Prommenerar hem från öppna förskolan med en trött Matheo

Kl. 16:00-21:00 Plockar ihop tvätt och börjar tvätta

Kl. 17:30 Matheo får middag

Kl. 18:00 Stella får middag

Kl. 18:10 Prommis med Stella & Matheo

Kl. 20:30 Matheo somnar

Kl. 20:30-23:00 TV-tittande ifred ; ) Lyx, hann t.o.m läsa ut semester-boken!


När det är så här trist, mörkt, kallt och blött kan man lika gärna bara sitta inne och kanske passa på att få nåt gjort som igår...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards