Alla inlägg den 5 september 2008

Av Mary - 5 september 2008 15:49

Idag fick Mireya vara barnvakt ett par timmar. Hon sa igår att hon skulle tvätta samtidigt... Jag tänkte bara "Ja ja det går nog bra". Jag vet av egen erfarenhet att det inte alltid är så lätt att ha tvättstugan med en liten bebis som vill ha all uppmärksamhet hela tiden. Jag sa inget utan tänkte att hon måste ju få veta hur det är att vara morsa på riktigt, det ska tvättas, städas, diskas, skuras osv och samtidigt ska man underhålla lillen, inte lätt alla gånger...


Mireya skickade ett meddelande efter nån timme där det stod "Nu e han arg", jag ringde upp och frågade om han fått mat, sova osv. Ingen mat, han kladda och grisa bara, ingen sömn heller, bara skrik... Stackars! Det är inte alltid lätt att veta vad dom vill när dom gråter. Nu vet hon iaf att det inte bara är mysigt, roligt och lätt att ta hand om barn... Fniss, fniss... Vi får se när hon frågar igen om hon får vara barnvakt...


Nu ligger han iaf i sin säng och sover en sen middag. Gudmor ska komma över senare och vi ska äta lite thai. Hoppas att han håller sig lugn sen och att han kan somna tidigare idag än igår... Och jisses vilken natt det var!!! Han vaknade varannan timme och ville inte somna om... Inte undra på att man ser lite sliten ut, hahahaa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards