Alla inlägg den 4 september 2008

Av Mary - 4 september 2008 21:14

Jag måste säga att jag är en smula stolt och mer än nöjd... Jag har lyckats att natta Matheo 2 kvällar i rad nu när David varit borta, visst det är inte lika enkelt som när han lägger Matheo, men det går mycket bättre än innan resan. I kväll så försökte jag lägga Matheo strax efter 8 men det gick inget vidare trots att han låg i mitt knä och sov i soffan. Så fort jag lägger honom i sängen så vaknar han. Efter ett tag så står han upp och skriker... Jag behöver papsens magic fingers, tur att han snart kommer hem!! Då ska det bli nya rutiner så jag också får sova om nätterna...

Av Mary - 4 september 2008 16:17

Innan vi åkte till Italien så var vi på BVC på 6-månaderskontroll, sköterskan och läkaren tyckte att Matheo skulle komma tillbaka en månad senare för att vägas då vikt- och längdkurvan inte stämde riktigt överens. Visst han är smalare än andra barn, men frågan är också hur ska dom se ut?!?


Så idag gick vi iaf dit på öppna mottagningen, i väntrummet så lekte vi och åkte rutschkana, vilket Matheo tyckte var jättekul. Han skrattade högt och länge! Akvariet var också roligt. Jag gick in och vägde honom i skötrummet på vågen de hade där och den visade 7 800 gr, en ökning med ungefär 500 gr sedan sist. Jag fick träffa en sköterska och vi pratade lite och hon tyckte att jag skulle blanda i rapsolja i maten, inte bara för fettet utan även för att det är bra för hjärnans utveckling. Så det får vi börja med då. Sen pratade vi om våra kvälls- och nattrutiner, jag förklarade hur vi hade det och hon tyckte att jag skulle ta en paus i nattandet och att papsen skulle ta över... Så det får vi försöka då när han kommer hem igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards