Alla inlägg under augusti 2008

Av Mary - 11 augusti 2008 10:08

Helgens bröllop fick tankarna att vandra tillbaka till barndomen, och min absolut favoritfilm, Trolltyg i tomteskogen... Fanns/Finns det nån bättre??? Allt stämmer, skägget, håret, miljön...

; )

Av Mary - 10 augusti 2008 16:39

Nyss hemkommen från villavisningen... Ja va säger/skriver man, vi är helt klart sugna... Men det är nog de flesta som var där, å jisses va folk de va! Imorgon är andra visningen sen hör väl mäklaren av sig så får vi se vad som händer, vi är intresserade men tror att buden kommer hagla hej vilt...

: (


Fortsättning följer alltså...


Av Mary - 10 augusti 2008 08:03

Vi fortsätter att överraska folk!! Idag ska vi åka och kika på ett litet hus här i närheten. Jag hittade det av en slump när jag var inne och letade lägenheterpå www.fastighetsbyran.se. Jag visade David som alltid brukar vara lite skeptisk när jag ska visa något (han tycker inte om att titta på saker som vi ändå inte ska ha/kan köpa). Men det här huset verkade falla honom i smaken och han började genast planera en massa, vi ringde banken och hörde med lån och så... HUAH, det känns lite läskigt med så stora lån, men det är ju samma kostnad om vi ska köpa en större lägenhet och så får man ju så mycket mer när man har hus... Vi måste ju börja någonstans, man behöver ju inte köpa första bästa. Men huset verkade vara i bra skick, överlåtelsebesiktning var gjord o.s.v

Skriver mer efter visningen.


Förkylningen håller i sig, ska vila lite mer, t.o.m försöka sova ett tag till (om Matheo vill förstås).

Av Mary - 9 augusti 2008 10:28

Igår firades det en hel del av stockholmarna skulle jag tro. Själv var jag på bröllop och inte vilket bröllop som helst utan min brors vikingabröllop. (TACK för en supertrevlig dag!) Det var verkligen annorlunda, roligt och vilken kontrast!! David och jag hjälptes åt med fotandet och det blev en hel del bilder vill jag lova! Nu under morgonen har vi gått igenom alla bilderna och sållat och sållat och sållat. Tillslut hamnade vi på 167 bilder, det borde räcka till brudparet, och då är inte bilderna från morgonen inräknade. Jag tänker inte lägga upp några bilder förrän brudparet godkänt detta och delat med sig av sina bilder, så ni får ha is i magen för bilderna är verkligen fiiiina!

; )


Redan igår kände jag av halsen, ögonen och att jag var lite hängig. När jag kom hem tog jag två alvedon och gick och lade mig i sängen och kikade åå film, men somnade nog så fort jag lade huvudet på kudden. Jag vaknade till när David kom in och stängde av tv´n och tog av mig glasögonen. Sen väckte Matheo mig vid 12-tiden och då tog jag två alvedon till. Den här gången tror jag inte att det kommer hjälpa, känns som jag kommer bli förkyld på riktigt...

: (

Av Mary - 7 augusti 2008 11:29

Jag började att plocka ur diskmaskinen som vanligt nu på förmiddagen och Matheo kom krypandes och var nyfiken som vanligt. Han tog tag i den och hävde sig upp och satte sig på knä, sen ställde han sog på knä och tillslut så stog han upp helt av egen maskin. Jag stod givetvis precis bakom honom och tog emot honom när han några sekunder senare ramlade baklänges.

Redan igår så såg man att han försökte resa sig upp emot babysittern, men då kom han bara upp på knä. Nu tar han tag i det mesta och försöker resa sig och som tur är väl det så man är redo med kameran!


Ho cominciato a prenderlo fuori dalla lavastoviglie come al solito questa mattina e Matheo huddle è venuto ed è stato curioso come al solito. Egli ha preso in mano e innalzato e si sedette sulle ginocchia, poi lui SOG mettere in ginocchio e chiudere così stog lui interamente di loro vapore. Sono stato, ovviamente, appena dietro di lui e lui ha ricevuto quando è stato un paio di secondi più tardi è sceso nel corso indietro.

Già nel Lunedi ieri ha visto che ha cercato di alzarsi contro la babysitter, ma poi è venuto solo fino al ginocchio. Ora egli prende possesso della maggioranza e cercare di alzarsi e fortunatamente bene così è pronto con la macchina fotografica!

Av Mary - 7 augusti 2008 09:39

Idag blir skrutten, älskling, hjärtat, gubben, lillen 7 månader och han blir bara större och större och vildare och vildare. Han kryper fort som tusan nu och igår försökte han resa sig upp emot babysittern, tillslut stod han knäna och höll i sig i babysittern och kikade runt.

Av Mary - 5 augusti 2008 08:40

Nu har det gått fem månader sedan den dagen då ditt lilla barn kom till världen och han eller hon är snart inne på sin sjätte månad. Väldigt mycket har hänt sedan dess. Nu ökar energibehovet, den lilla  sover mindre och är på det hela taget mera aktiv. I den här åldern börjar barnet sträcka ut armarna mot dig eller häva sig upp på underarmarna. Barn använder hela kroppen för att kommunicera.

Nu kan barnet gripa tag i föremål med höger och vänster hand och använda alla fingrarna, bortsett från tummen. När barn ligger på ryggen tar de tag i sina egna fötter eller andra föremål inom räckhåll. Sist men inte minst kan halvårsgamla barn också se tredimensionellt eftersom det binokulära seendet (båda ögonen) är fullständigt utvecklat. En ny värld öppnar sig!


Mer och mer social
Det är fortfarande du som är den stora kärleken i ditt barns liv, men barnet börjar också intressera sig alltmer för andra människor i omgivningen. Nu kan barnet till exempel skratta högt när ett syskon gör lustiga grimaser. I den här åldern är barn inte längre rädda för ansikten de inte har sett tidigare. I stället tar de sig nu tid att studera och titta på dem ingående innan de ger dem ett leende som belöning. Eftersom barn i den här åldern är nyfikna på absolut allting är nya upptäckter det allra mest intresseranta! Utnyttja upptäcktslustan för att introducera nya smaker och variera barnets måltider.


Nya sätt att kommunicera
Nu börjar "babblandet" utvecklas mer och mer och barnet börjar uttala vissa konsonanter och variera tonfallet, volymen och taltakten.
Barnet har nu en mängd olika ljud för att uttrycka glädje, ilska eller dåligt humör: det skriker av glädje, grymtar, jollrar, gurglar, vrålar osv.

Av Mary - 5 augusti 2008 08:25

Eftersom vädret är som det är och Stella inte kommer vilja gå ut så kommer hon att få världens energi som måste ut, det blir säkert några turer runt, runt och upp och ner i soffan. Matheo är redan på topphumör och springer omkring i gåstolen och jagar Stella. Han tycker det är jätteroligt och skrattar högt, stackars grannar! Stella kommer springandes till mig och vill komma upp i stolen när jag skriver...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards