Alla inlägg under augusti 2008

Av Mary - 19 augusti 2008 15:45

Eftersom vi ska åka till Italien på måndag så tänkte vi införskaffa en mindre och smidigare vagn som inte tar upp halva flyget och hyrbilen... Efter mycket fönstershoppande och googlande på internet så har jag bestämt mig för märket Chicco. Men det verkar som ingen säljer dom? Är det någon som vet vart jag kan få tag i en? Och jag vill inte ha modellen som heter LiteWay... Helst modellen ct 0,5 eller en London i en inte alltför iögonfallande färg... Och absolut inte rosa, det godkänner inte David...



Av Mary - 17 augusti 2008 14:20


 Pengar/presentkort på Siba så vi kan köpa ny dammsugare och/eller platt-tv


Pengar/presentkort så vi kan köpa en espressomaskin, modellen vi kikat på heter GAGGIA K111 D

(finns bl.a på Electrolux Home)


Pengar/presentkort så vi kan köpa nya sängkläder, Mille Notti

(finns bl.a på NK)


Annars tänkte vi åka på en bröllopsresa i februari, om man vill sponsra den...



Av Mary - 17 augusti 2008 11:00

...drar vi iväg. Det är exakt en vecka och en dag kvar tills vi åker till Italien och en vecka och fem dagar kvar tills vi gifter oss. Nu börjar det kännas som att det närmar sig på riktigt och att man kanske ska fundera lite på vad vi behöver ha med oss, beställa tid i tvättstugan så Matheo har rena kläder o.s.v

Av Mary - 16 augusti 2008 09:53

Matheo har börjat säga maaa-aaa och paaa-aaa, jag är helt övertygad om det, David är lite skeptisk... Han säger även neee-eee och har en hel del roliga ljud och grimaser för sig, vi skrattar gott åt honom taskiga som vi är...

Av Mary - 16 augusti 2008 09:43

Igår när jag skulle lägga Matheo en stund för förmiddagsluren så lade jag honom i sängen som vanligt och satte igång alla mobiler med sånger, ljud för att han skulle somna. När jag borstade tänderna så började han skrika och jag gick in i sovrummet för att titta till honom och det var då han stod upp i sängen! Och skrek som en tok. Nu när han inte vill sova så ställer han sig upp och väntar på att man ska komma och plocka upp honom.

Av Mary - 16 augusti 2008 09:22

Idag vaknade Matheo halv sex och vägrade somna om, vilket iofs inte var så konstigt med tanke på att jag lyckades få honom i säng redan klockan sju!! Tro´t eller ej... Han hade inte sovit så mycket under dagen och farmor och farfar hade nog underhållt honom ordentligt för han var rejält trött när vi kom och hämtade honom. David och jag var inne i stan på bio, såg Arn, den var bra! Nog pratat om det...


Med andra ord så var det väl inte så konstigt att han vaknade så tidigt som han gjorde. Vi låg kvar i sängen till sju och såg på OS, sen var det ingen idé, det var bara att gå upp. Jag började med morgonproceduren och gick sedan ut för att morgonrasta Stella. När vi kom in igen så gjorde vi frukost och satt vid matbordet hela familjen, vilket inte är så vanligt det brukar oftast bara vara Matheo och jag. Efter träffen med mammagruppen i veckan så diskuterades det ju flitigt som vanligt och man får en hel del bra tips faktiskt, Matheo tillhör ju gruppens minsingar. Mammorna sa att jag skulle prova kokt ägg, jag tänkte att de skulle bli torrt men Matheo verkligen älskade det! Så det tipset tackar vi för!!



Av Mary - 13 augusti 2008 12:16

Mäklaren ringde imorse igen och undrade hur vi ville göra med budgivningen, jag sa att vi tyckte om huset men att vi tyvärr måste lägga ner budgivningen, det är för mycket pengar just nu... Vi får leta vidare och det blir förhoppningsvis bättre när jag börjar jobba igen.

Av Mary - 12 augusti 2008 17:06

Idag har vi haft en dag full med sms, telefonsamtal hit och dit och lite pirr i magen! Mäklaren ringde imorse och frågade om vi var intresserade av huset vi var och tittade på, vilket vi naturligtvis var, så vips hade vi lagt vårt första bud någonsin!! Jag har haft fjärilar i magen hela dagen och haft riktiga koncentrationssvårigheter medan David (som vanligt) har varit ccol-lugn. Mobilen har plingat till titt som tätt med nya bud och nu är huset uppe i 3 875 000:-


FANTASISUMMA!!!


Det är ju så mycket pengar så hälften vore nog! Det känns som min gräns är nådd för länge sedan medan David är iskall och vill köra på.


Fortsättning följer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards