Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Helt fantastiskt!

Av Mary - 14 september 2010 21:00

Idag var det föräldramöte på Matheos nya förskola. Jag såg fram emot att gå dit för att höra och se vad han har för sig om dagarna och hur framtiden ser ut. När jag kom över skolgården och kikade in genom de stora fönstrena in mot lekrummet så såg jag tre bord uppdukade med mat, frukt och fika! Min kurrande mage hoppades på att det var till oss föräldrar. Och mkt riktigt det var det, skolans två kockar hade gjort bulgursallad, laxspett, kycklingspett, fruktsallad, frukt och fika. Det hade jag inte förväntat mig! Kommunala dagis kan man få en torr liten kaka på... Det var riktigt gott och jag skulle lätt kunna komma dit varje dag och äta lunch! Nu vet vi att barnen får riktigt bra mat iaf!


Vi pratade i två timmar om barnens schema och deras planer inför höstterminen. De har schema precis som i skolan så vi har koll på vad de gör. Måndagar är utelek och rörelse på gården, tisdagar är utflyktsdag, onsdagar musik och torsdagar "matte". Varje dag har de samling där de sjunger sånger på både engelska och svenska. 


Många pedagoger är utbildade lärare, så det känns som vi verkligen hr gjort ett bra val och bytt förskola till Matheo. Inte helt fel att han kommer kunna gå grundskola där heller...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards