Alla inlägg under september 2009

Av Mary - 28 september 2009 17:20

  Med tillhörande sängbord och sideboard?

Av Mary - 23 september 2009 17:07

I morse när jag cyklade till jobbet sken solen så där underbart som man verkligen behöver så här års! När jag kom till början av vår väg möttes jag av en sjungandes "rastaman" på cykel, iklädd rastafärger, rastamössa och tog det väldigt easy! No worry, no hurry! Hur härligt är inte det?!?! Snacka om Jamaica flash backs!

CoolSkrattandeTungan uteGlad

Av Mary - 22 september 2009 17:14

Idag lämnade David på granndagiset för att Matheo skulle få testa att äta frukost på dagis. Det var som vanligt några tårar när det var dags för lämning men det hade gått över snabbt idag. Hela dagen hade gått bra i övrigt, han hade varit en glad kille hela dagen och ätit jättebra, kalops, ris och grönsaker. Låter inte som min son, men jag får tro fröken... T.o.m när jag kom och hämtade honom idag var han glad, han satt och lekte vid grinden som han annars brukar stå vid och vill gå hem... Detta gör verkligen att det känns lättare att lämna honom på dagis!

Av Mary - 22 september 2009 06:44

I söndags när vi  träffade gudmor Katarina så fick vi den sötaste lilla påsen med de sötaste små hemstickade raggarsockor jag nånsin sett! PERFEKT! Precis vad Matheo behöver. Det var alltså gudmormor som stickat dem och de kommer bli perfekta nu till hösten så lillen inte frysen om tossingarna! TACK!

Av Mary - 19 september 2009 14:27

Matheo sover i vagnen, Stella har hittat en varm solig plats på golvet och solar och David jobbar... Själv har jag varit lite duktig iaf, jag satte Matheo på cykeln och cyklade iväg till ICA för att handla och jag har putsat fönstren som man knappt såg ut igenom... Hur kunde de bli så skitiga??!!


Känns lite märkligt... Vi är billösa numer och det är en underlig känsla, jag har ju alltid haft bil ända sedan jag tog körkort... Men nu är det cykeln som gäller och den funkar bra som tusan. Svårare bara när vi ska storhandla... Jag tror vi har funderat klart och bestämt oss för en, om vi inte vinner på Lotto ikväll vid säga, då blir det nog en annan som David är vääääldigt sugen på... Men jag försöker hålla tillbaka honom lite och menar på att vi måste ha ett större boende också och då måste vi se till att vi inte belånar oss för mkt på en j-kla bil!!! Som för övrigt aldrig är en särskilt bra affär!


Vi har även gett upp hoppet om hus, jag vet inte om jag har skrivit om det tidigare, men nu är det iaf så. Jag har letat lägenhet som tusan men budgivningarna verkar komma igång igen och det budas hej vilt! Därför har vi beslutat oss för att köpa en nyproducerad lägenhet... Vi ska gå på förhandsvisning den 27:e och se om det verkar vra ngt för oss, men det tror jag. Är man med från början får man ju välja tillval också vilket inte är helt fel... Det fasta priset kan nog gå upp x antal kronor med tillvalen man gärna vill göra! De har inte satt ut några priser för tillvalen än men jag skulle gärna vilja ha rostvaror, eller jag menar rostfria vitvaror... Braskamin, annat klinkers på hallgolvet, kanske även i badrummet... Ja jag skulle väl kunna radda upp en massa men braskaminen är iaf given! Mysfaktor på hög nivå!!! Det gillar vi!


Nu vaknade lillen, ses & hörs!

Av Mary - 17 september 2009 07:25

Har inte sovit många timmar i natt inte... Matheo somnade tidigt på soffan, klockan var väl inte mer än halv åtta. När jag sedan skulle gå in och lägga mig och väl hade somnat så vaknar han och skriker och skriker helt otröstligt! Mardrömmar igen! Det blev värmeljus och klappar på ryggen. Sedan somnade han om och vakande så här i ett, Stella snarkade och ryckte i hela kroppen vilket inte hjälpte nämnvärt för skönhetssömnen... Och idag har jag el riktigt lång dag framför mig, en tur till Uppsala-kontoret och övertid väntar...

Av Mary - 16 september 2009 18:49

När jag kom och hämtade Matheo idag (med andan i halsen efter mördarbackarna hem från jobbet) så satt han i knäet på en av dagisfröknarna. Han har fortfarande lite svårt att släppa att de flesta andra barnen hämtas före honom och vill bara gå till grinden och gå hem. När han fick syn på mig så sken hela ansikten upp och han pekade och skrek ut sin glädje av att se mig. Och när jag sedan satte honom i barnsitsen på cykel och tramapde de säkert 200 metrarna hem så tjöt han av glädje. Klart det är skoj att åka cykel! I helgen kanske det får bli en liten cykeltur med honom så han får en lite längre tur än från dagis.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards