Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Mary - 7 juli 2009 18:08

Vi får säga grattis till guldklimpen också! Han blir 18 månader idag, det firade vi med 18-månaders kontrollen på BVC. Allt gick bra, vaccinet hade vi ju redan tagit i januari innan resan, vilket var skönt. Vi mätte och vägde honom och han var 79 cm lång och vägde 9 710 gram. Jag trodde att han skulle väga mer än 10 kilo, för jag tycker han har blivit så tung på sista tiden, men det är väl jag som behöver träna antar jag... Sen kollade sköterskan att han kunde bygga med klossar, inga problem eftersom Matheos älsklingsleksak är Mega Bloksen. Han fick rita, inte för att man kunde se vad det skulle föreställa men färg på pappret blev det iaf! Sen pratade vi om hur många ord han kan. Normalt är ca 8-10 ord i den här åldern. 


Matheo kan:

mamma

pappa

titta

titta där

där

voff-voff (skäller)

apa (lampa)

tack


David har hört honom säga Stella. Sen säger han nja-nja när han vill ha något, kan vara vad som helst. Sen har han en massa olika ljud för sig när han pratar och ropar på Stella. Dessa räknas tydligen också som ord.


Däremot så förstår han ju väldigt mycket som man säger. Gå till soffan, sängen, sova, stolen, äta, borsta tänderna, duscha, bada, ut, hämta skorna, vagnen, välling, bajsat, öga, näsa, öra, mun, mage och vi får inte glömma pillesnoppen. Den vet han minsann vart den är.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards