Alla inlägg under november 2012

Av Mary - 19 november 2012 17:49

Amelia trivs bra i sitt nya rum. Idag har hon lekt som tusan där inne och röjt fram en hel del saker.

Av Mary - 18 november 2012 22:31

Fick även upp taklampan i vardagsrummet i helgen. Visst är den snygg? Frågan är om man eventuellt ska ha en likadan i matrummet?

Av Mary - 18 november 2012 22:27

Igår blev barnens sovrum så gott som klart, vi ska bara sätta upp tavlor, gardiner och rullgardin. Matheo var så exalterad så han inte kunde sova, han hjälpte till och bädda sin säng och plocka upp lite leksaker för att lägga i lådorna under sängen. Vi ska köpa en röd Fatboy så vi kan mysa och läsa saga i. Sen är rummet klart. Vi är evigt tacksamma för all hjälp vi fått av morbröderna, särskilt Pierre som fick huvudvärk av mönsterpassningen på den ena tapeten.

Av Mary - 14 november 2012 16:34

Av Mary - 13 november 2012 22:46

Det börjar arta sig i hallen nu, jag har spacklat, slipat och målat. Idag satte vi upp hyllorna och redan nu känns det mer som ett hem. Tänk sen när vi får bättre ordning i alla rum... Då är det bara att börja ute.

Medan vi höll på och borra i hallen höll Pierre på att måla element och snickerier i Matheos och Amelias rum, medan de sov gott i vårt rum. Det blir skönt sen när de har eget sovrum.

Av Mary - 9 november 2012 21:06

Är man sjuk får man myyysa hur mkt man vill! Hela veckan har varit kaotisk och jag tror att jag har fått hjärtklappning på kuppen... Stressande med två sjuka, helt enkelt. Amelia har varit dålig i magen och Matheo haft feber och hosta. Många blöjbyten, klädbyten, sängbyten, golvskurande, vankande med Amelia... Nu hoppas vi på bättring så vi får lite gjort hemma också. Behöver lugn och ro : )

Av Mary - 7 november 2012 19:51

Idag så har Tony och Pierre målat och slipat det sista i Matheo och Amelias sovrum. Nu är det klart för tapetsering, jag har köpt vita tapeter och så blev det den där röda Designers guildtapeten som jag funderade på.

Jag lärde mig även något nytt idag, man ska sila färgen för det finns smuts i den ; ). Och inte i vilken sil som helst, nylonstrumpa ska man ha! Värst roligt! Man lär sig alltid ngt nytt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards