Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Äntligen börjar jag bli människa igen!

Av Mary - 21 september 2011 21:57

Efter att ha varit gravid och sen även föda med kejsarsnitt så tror man inte att det är sant när man börjar kunna röra sig normalt igen. Jag får tyvärr inte på mig ringar och skor än. Hoppas bara att det vätskan ska försvinna ur kroppen någon gång. 


  Värkarna kom med 4 minuters mellanrum när vi kom in, när klockan blev framåt 6 på morgonen så kom det varannan minut. Amelias hjärtljud sjönk och barnmorskan tog blodprov på henne och det visade på stress/mjölksyra. Vi fick beskedet kejsarsnitt inom 5 minuter. Efter en lång väntan på att värkarna skulle sätta igång, efter en natt utan sömn och alla hormoner som härjade i kroppen började jag gråta. Jag visste att kejsarsnitt var det enda alternativet men det var ändå läskigt. Man visste ju inte hur allvarlig situationen var.      Tjock mage.   Inne på operation. Här får jag äntligen hålla vår lilla flicka efter att hon blivit undersökt och godkänd.      Vi fick komma tillbaka till förlossningen då det inte fanns plats på BB. Här hade vi eget rum, även om det var litet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards