Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Mary - 18 augusti 2010 21:15

Idag hade vi avslutningsfika på dagis eftersom vi bestämt att Matheo ska byta dagis. De båda Carinorna blev lite chockade och nästan gråtfärdiga när David berättade att vi skulle sluta. När jag hämtade Matheo i måndags så sa jag att vi tänkte bjuda på lite glass på sista dgen. Vi köpte även en påse smaskens till alla fröknar, det var blandad kompott i, bl.a mandelskorpor och kaffebönor. 


När David och jag kom till dagis så blev Matheo lite tyst och nedstämd, han satte sig vid bordet och ville att jag skulle sitta nära. Både vi och fröknarna har pratat om att han ska sluta och byta dagis men det är ju svårt att veta hur mkt han verkligen förstår. Han sa att han ville vara på vanliga dagis, sommardagis var väl ingen höjdare heller. 


När vi skulle gå och började plock ihop alla han saker så ville han lägga tillbaka sin flodhäst (Flodis) på sin hylla där alla barnen har sina snuttefiltar och mjukisar för vilan. Vi smög ner den i väskan utan att han såg ngt. När vi kom ut på gården så blev han genast på bättre humör och började leka och springa runt. Vi hade kramkalas med fröknarna och de bjöd in oss när Matheo börjat känna sig som hemma på nya dgis. Vi ska verkligen hälsa på, vi har haft ett jättebra år på det här dagiset och har väldigt höga förväntningar på nya dagiset!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards