Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Mary - 25 augusti 2009 19:23

Efter dagis så åkte vi in till söder och fikade på Fjällgatan med Tomasso och Fransesca. De fotade flitigt och drack en espresso på Ersta Terassen. När vi tittat klart på utsikten gick vi tillbaka till bilen och åkte till Tanto för lite minigolf. Fy tusan! Det är inte min grej! Jag har inte tålamod eller skills för det! David vann, men det var iofs han som räknade fram resultatet så det kan vara FUSK!!

Av Mary - 25 augusti 2009 18:58

Idag när vi kom till förskolan samlades vi på gården för lek. Matheo fick tag i en av fröknarna och byggde sandkakor och brydde sig inte om mig för fem öre. Han satt med ryggen mot mig och kastade sand och lekte med de andra barnen som satt runt i kring. Sedan fick han syn på de lite större barnen att de sprang omkring med rosa små docksulkys! Det var spännande! Han fick tag i en och släppte inte taget om den förrän det var dags att gå in för samling och lunch. 

När vi kom in så bjöds det på kycklinggryta och ris, Matheo tyckte väl att det var så där. Själv tog jag en stor portion och betalade 25 kronor i lunchburken, prisvärt tyckte jag för en "hemlagad" lunch!! Efter lunch var det dags för den fruktade sovstunden. Alla barnen varvade ner och gick in i lekrummen som var omgjorda till sovsalar. De lite mindre barnen somnade direkt och även de som gått ett tag på dagis, de nya lite äldre barnen däremot var inte alls sugna på att sova på beställning! Givetvis tillhörde Matheo en av dem. När det gått ca 20 minuter så kom jag och den ena fröken överens om att det inte var någon idé, Matheo skulle aldrig somna, och jag packade ihop våra saker och gick hem. Det blir ett nytt försök med sovstund imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards