Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Min lilla Trötter

Av Mary - 22 april 2009 21:39

Idag fick jag hem en riktigt trött liten kille. Jag åkte och hämtade honom hos farmor & farfar och man såg att han hade haft skoj och var så trött att ögonen nästan åkte igen på honom. Han somnade i bilen hem, vilket är en bilfärd på ca 5-7 minuter kan tilläggas, och hade ingen vidare lust att vakna när vi var framme. Inte heller ville han äta...


Ok, då var det dags för Stellas mat, och hon tackade inte nej till middag och en tur till ängen för lite spring & lek! När vi kom in blev det ett bad för mig och Matheo, det tyckte han var roligt, han älskar att bada! När vi badat klart var det pyjamas på, tandborstning och lite vilande på soffan för Matheos del, han orkade inte ens springa omkring! När klockan blev sju gjorde jag välling och lade in honom i sängen (som numera inte har spjälskydd) och han somnade nästan med detsamma. Klockan hade nog inte hunnit bli halv åtta och han sov!!! Vad skulle jag då göra?? HELA kvällen bara för mig själv (Stella låg också och sov), vad skulle jag då hitta på??? Det är man ju inte bortskämd med, vanligtvis är jag tröttast i familjen och vill sova först... Det slutade med att jag bara låg i soffan och tittade på dumburken, kikade lite på datorn och pratade lite med David, sen blev det en tidig god natt även för mig!


Jag vaknade av att Matheo gnällde till lite men han verkade somna om, jag gick upp och kikade vad som hänt och då låg han på dynorna som David lagt nedanför sängen ifall han skulle trilla ner och sov tillsammans med täcke och nallen. Jag lade upp honom i sängen igen utan att han vaknade och jag kunde lugnt lägga mig i sängen igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards