Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Köplats ordnad

Av Mary - 1 februari 2012 21:30

När jag hämtade Matheo på dagis idag så träffade jag Sofia som är ansvarig för dagis och skolan. Vi pratade lite om allt möjligt och jag frågade henne lite om hur vi ska göra med Amelia för att få in henne på samma dagis. Vi vill ju gärna det då vi tycker att det är så bra. Jag fick till svar att jag ska sätta henne i kö med detsamma, det ringer ca 5-7 föräldrar varje dag som de får säga nej till. Vi har ju syskonförtur iaf, men frågan är hur länge mina dagar kommer räcka. Jag vill inte att hon börjar på dagis augusti (stora inskolningen) 2012, inte heller januari 2013. April/maj skulle jag kunna tänka mig, då är hon ungefär lika gammal som Matheo var. Jag frågade Sofia om man kunde börja då och hon sa att vi får ju platsen om det finns en, annars får vi vänta till augusti 2013. Då är hon nästan 2 år och frågan är hur vi får dagarna att räcka om det nu blir så... Det är ju svårt att planera med föräldradagarna när man inte ens vet om/när man får dagisplats.

 
 
Carro

Carro

5 februari 2012 13:47

Jag rekomendera att skola in henne vid 1- 1 ½ för vi två så är dom så medvetna och de brukar bara bli jobbigt för barnen som skolas in då dom har vart hemma länge med mamma. Jag har haft barn som vart 2 år som skrikit i månader innan de börjat vänja sig vid dagis.. Det är ju olika för olika barn men enligt min erfarenhet har de funkat bäst vid 1- 1½ år =) Hoppas de löser sig ! Annars kan du ju skola in henne i januari och ta en föräldradag i V eller jobba mindre så blir de inte så långa dagar i början. Kram Kram !

http://carroliiten.blogg.se

Mary

8 februari 2012 21:12

Tack för tipsen. Vi får se hur vi gör, lättast om vi visste när vi får plats.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mary - 28 november 2014 18:40

Stella ville också vara med och spela lite kort...

Av Mary - 18 november 2014 18:47

Så här går det när man lämnar far och dotter ensamma hemma för en liten stund. Gissa vem som inte ville sova på kvällen......

Av Mary - 18 november 2014 18:45

...som han har väntat!

Av Mary - 14 november 2014 21:48

När vi var på Heron city förra helgen så fastnade Amelia vid ett skyltfönster med skog och två rådjur i. Bambi kunde hon inte motstå!!...

Av Mary - 7 november 2014 14:26

Detta hår, frågan är om man skulle klippa det eller inte. Känns tråkigt att göra det när vi kommit så långt ändå. Håret stämmer ju överens med hennes personligthet också......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards