Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Mary - 20 maj 2010 19:01

Idag var det förskolans dag, alla barn skulle gå ner till Svandammsparken och leka, sjunga, dansa och äta pastasallad med kyckling. Matheos dagis hade blivit tilldelad färgen gul, alla barns skulle ha något gult på sig så alla fröknar lättare skulle kunna ha koll på alla. När jag fick höra att de skulle ha gult tänkte jag att Matheo har verkligen inte ett enda gult plagg. Men när jag kom hem så kom jag på att David köpt en jättesöt gul t-shirt med giraffer på. Kunde det bli mkt bättre?? Matheo älskar ju giraffer. När jag visade honom den igår kväll så tog han av sig sin pyjamas och skulle absolut ha t-shirten på sig! Han sov även i den. På dagis idag så var han så stolt över den och berättade för fröknarna och de andra barnen att pappa minsann köpt den och att det var giraffer på! Han ville absolut ha den på hela dagen.


Efter lunch hade en av fröknarna frågat alla barn om de behövde kissa, Matheo svarade "Matheo kissa hemma". Stackars liten! Ska han gå och hålla sig hela dagarna? Hemma har han oftast ingen blöja, bara när han ska sova. Jag hoppas att han blir blöjfri nu när det börjar bli så varmt. Kan inte vara skönt att ha blöjan på sig då.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards